Viser søkeresultater 1 til 10 av 82

Threaded View

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    midt-norge
    Alder
    45
    Meldinger
    92

Standard Sv: Binyretretthet og stoffskiftesymptomer

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Det er set før, at kroppens behov for syntetisk levothyroxine (og Thyroid) med tiden kan falde lidt, efter at man er begyndt tage tilskud af jod, så her bliver du nok nødt til at observere og tilpasse dosen, såfremt du skulle opleve overdosesymptomer. Der er ikke andet at gøre, end at prøve sig frem. Hvis du er i behandling med rette dose Thyroid, burde det syntetiske T4 være overflødig, og dette uanset et evt. lavt FT4, fordi det nærmest skal være lavt i behandling med Thyroid.
    Det er jo slik at jeg bruker en lege på Balder til å styre min hormonbruk. Og desverre er det ikke helt bra om dagen. Jeg har nå brukt 50 mcg levaxin i snart to år i tillegg til cortefen. Har aldri hatt lave stoffskifteverdier på prøver men i urin var jeg veldig lav på T3.

Tåler desverre ikke armour da binyrene ikke henger med. 50 mcg levaxin har fungert ok og TSH har vært ca 0,60-0,70 på dette. På siste prøve var TSH 1, 06 og T4 17,0 T3 var ikke tatt. Men legen mente dette var så bra at jeg kunne bare slutte med Levaxin hvilket jeg gjorde på dagen. Og de siste par dager har vært pyton. Tåke i hode , ekstremt sliten etc. Har nå begynt på jod men tror ikke det er dette som gjør det, snarere tvert imot etter det jeg har lært om jod de siste dager.

Spørsmålet er om man bare brått kan slutte med Levaxin? Selv med liten dose? Kan det ta lang tid før kroppen kommer seg eller er skjoldbrukskjærtelen varig nedsatt?

Må også nevne at jeg har begynt på en massiv sopp kur med diflucan og mycostantin som skal tas i tre uker... Har hatt mer eller mindre kronisk soppinfeksjoner i det siste, nattesvette og smerter i korsryggen, kraftig håravfall.. Legen mener dette har med lite østrogen å gjøre og skrev ut resept på østrogen/gestagen plaster( sterkt). Jeg er usikker? Har kraftige blødninger og regelmessig mensturasjon, mangler jeg da østrogen?

Hvordan vet man med sikkerhet at det er mangel og ikke østrogendominans man lider av? Synes det går inn i hverandre. Har satt på østrogenplaster før og legger på meg hver gang samt mister enda mer hår, får enda mer tåke i hode og blir helt "kake". Har også forsøkt progesteron krem fra dag 14 og ut og får da skikkelig soppinfeksjon hver gang! Progesteronkrem skal jo være vidunder hormonet som alle sverger til....

Hva gjør jeg feil? Forstår det bare ikke. Tar også 10 mg DHEA . Målt i blod var denne 1,2 sist og dette er lavt. SHBG er 122 (høy) , FSH 5,7 , LH 3,6. Østradiol 0,15 , progesteron 2,9. Disse prøvene er tatt første blødningedag og jeg skjønner ikke mye av de, men skal ikke FSH og LH bli mye mer forhøyet hvis det er overgangsalder og lite østrogen?

Dette er sannelig ikke enkelt. Håper noen kan komme med noen gode råd her

Skal legge til at jeg tok en kappilær prøve på kjønsshormoner i forrige uke men har ikke fått svar. Blir spennende å se om den viser om det er østrogen jeg skal bruke eller ikke bruke?
    Sist endret av Mod; 21-04-13 kl 11:55 Begrunnelse: Kopiert on topic fra "Barn født av mødre med binyretretthet"

Lignende tråder

1. Hva er binyretretthet?
    Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 21
    Siste melding: 19-05-13, 15:27
  2. Binyretretthet???
    Av Aud. i forumet Dagboker
    Svar: 12
    Siste melding: 19-05-13, 15:27
  3. Frisk fra binyretretthet?
    Av BeritM i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 04-05-10, 13:27
  4. Har jeg binyretretthet?
    Av Gekko i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 7
    Siste melding: 25-03-10, 10:20
  5. Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
    Av Rufus i forumet Hydrocortison
    Svar: 14
    Siste melding: 29-09-09, 17:49

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg