Sitat Opprinnelig skrevet av BenteR Vis post
Hei!
Jeg har selv både Graves og Hashimoto men min Graves behandles ikke fordi legene håper antistoffene skal balansere hverandre.
Kjenner derfor ikke så mye til medisinering, men i denne tråden
https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=13262,
innlegg 5, har Anisa skrevet om de to typene behandling du beskriver.
Jeg kan godt huske den bruger, jeg og andre har svaret i den tråd, du henviser til, BenteR Jeg kan også huske, at denne person (Artistic) har dengang, allerede besluttet sig for at følge lægens anvisning, uden at først give sig tid til at reflektere over de informationer, der evt. skulle komme med svar i tråden. Det samme gør wing, ser det ud til, så der er i virkeligheden ingen fornuftig grund til, at tilføje yderligere info, idet beslutningen om ikke at stille spørgsmål om lægens førstevalg af behandling, er allerede taget.

Jeg vil derfor kun advare generelt mod ikke at tænke sig om, fordi af en eller anden mystisk årsag, og i valget mellem to metoder at behandle højt stofskifte på: den ene med en chance for ikke at udvikle lavt stofskifte som følge af behandlingen; og den anden som netop behandler højt stofskifte med at påføre patienten lavt stofskifte - vælger læger sædvanligvis den sidste, ud fra lægens personlige overbevisning om, at lavt stofskifte (hypothyreose) angiveligt skulle være nemmere at behandle, hvilket er - rent ud sagt - bullshit.