Sitat Opprinnelig skrevet av Fruemå Vis post
Hei

Jeg er nu bare den som innehar kunnskap om mine egne erfaringer. Ser at andre både forstår og kan sette sammen ting helt fantastisk. Så jeg er så glad for at vi har et felleskap som er basert på at vi deler og hjelper alle så godt vi kan og at noen ganger så er det nok.
Ja, og erfaringene dine er dyrebare når du deler. Jeg er også glad for at vi har muligheten til å hjelpe hverandre her inne. Selv om all informasjonen kanskje ville vært tilgjengelig om forumet hadde vært stengt, ville ikke det hatt den samme nytten. Det er nå min mening.

Må igjen tipse om salt. Jeg begynte med salt for mer enn en mnd siden. Ser på prøvesvar for aldosteron det har ligget på ca 32 . Nu sist lå det på 56 og ref verdier er 5-77. Urin prøve.(24timers). Det eneste nye her er salt. 1ts i vann om morgen og to klyper ut over hele dagen.
Jeg har også problem med for lav aldosteron. På slutten av 2009 hadde jeg aldosteronmåling under nedre målegrense i urin. På samme tiden hadde jeg en ekkel hodepine som bare gikk vekk hvis jeg la meg bakover. Den var merkelig. Så leste jeg om den i Stop The Thyroid Madness. Jeg kjente den igjen ved at de kalte den «bakgrunnshodepine». Jeg tror det var det.

Det stod også at den kom av for lav aldosteron. Jeg husker ikke hvor lang tid det tok, og hvorfor jeg fant ut at jeg skulle begynne med salt. Men, jeg gjorde nå det. Jeg, som aldri før hadde brukt noe særlig salt (bare sukker), begynte nå å salte maten ganske mye. Og sakte, men sikkert, forsvant hodepinen. I dag merker jeg sjelden noe til den. Siste måling av aldosteron i urin viste 23.

Jeg er også en av dem som er sukkeravhengig. Nå synes jeg selv jeg har funnet en løsning på det. Når jeg kjenner suget etter sukker tar jeg bare en klype med salt. Og da går det jammen over gitt. Helt utrolig!

Lege sa at det kunne godt være et utslag at jeg fikk elektrolytebalansen i orden. Det kan gi deg bedre blodtrykk også sa han. Jeg har jo høyt blodtrykk og har målt og spist salt hele tiden. Helt riktig det øker ikke det har blitt en smule lavere og mer stabilt.
Jeg har også forhøyet blodtrykk. Men det er ikke så høyt at jeg tar medisin for det. Men det har ikke gått opp selv om jeg har begynt å spise mer salt. Det er akkurat likedan som det var før jeg begynte med det.

Jeg har ikke fått målt Tr3 har også mistenkt at jeg kan ha nok av det. En gang får jeg nok tid og hele lappen med :Husk å ta opp med legen, blir med. Det har vært andre preserende ting å ta opp før. Føler at jeg begynner å komme på et nivå hvor de små og viktige tingen blir med i behandlingsløpet. Salt, paranøtter, vitaminer, jod, jern, prebotika, alt teller tilslutt. Nu venter jeg på kropslig overskudd til f.eks turgåing.
Fin kveld
Husk at du må måle total T3 sammen med rT3. Det er de som skal ha et visst forhold.
Jeg prøver også å sette ting sammen og få et brukbart sluttresultat. Så til slutt tror jeg vi blir noen sprekinger, ingen tvil om det

Ha en fin kveld du også