Sitat Opprinnelig skrevet av Yvette Vis post

Da har jeg spist paranøtter, som anbefalt over her, nesten hver dag siden jeg ble tipset om det. Jeg tok nye stoffskifteprøver denne uken, og FT4 har sunket fra 27 til 18,3. FT3 ble også målt og denne er på 5,7. Altså "normale" prøver tilsynelatende.

Om det er paranøttene som er årsaken til at FT4 har sunket til det normale vet jeg ikke, men antar det. Jeg har ikke gjort noen andre forandringer. Så tusen takk for dette rådet! Jeg har i denne perioden tatt 2,75 grain Thyroid-S. Jeg får trykk i brystet av 3 grain, så det er for mye. Finstilt denne doseringen!
Nå har jeg tatt blodprøver igjen, og disse hopper opp og ned som en jojo.

FT4 = 28,9 (9 - 24)
FT3 = 13,2 (2,6 - 5,7)

Jeg har ikke vært like "flink" til å spise paranøtter den siste tiden, så kanskje det er derfor FT4 har øket så kraftig igjen. Jeg har stått på samme dose Thyroid i lang tid nå, 2,75 grain. Av og til synes jeg at jeg har trykk i brystet og innbiller meg at jeg bør senke dosen, men er redd for at den skal bli for lav og at jeg skal få problemer. Kanskje jeg skal forsøke å senke til 2,5 grain, men jeg vet ikke. Synes jeg er på en lav dose allerede. Har tidligere i mange år gått på 4 grain. Så dette er ikke lett å forstå.

FT3 kan jo inneholde rT3, som Anisa har skrevet tidligere i denne tråden. Men det er jo håpløst å be om å få sjekket ut. Kanskje jeg bare skal hoppe over medisin noen dager? Legen skrev i brev at jeg måtte redusere 2 dager i uken.

Jeg trener som jeg har gjort i årevis, ganske mye faktisk, og har ingen problemer med det. Kanskje jeg bare skal lytte til kroppen og glemme disse blodprøvene...? Sukk...