Har kikket på blodprøvearkene mine for å finne progesteronmålinger. Det er gjort jevnlig i forbindelse med at andre ting har blitt målt, men jeg legger merke til en ting som jeg i grunnen ikke har tenkt over før; Laboraoriet(?) har så rent freidig ført på "folikkelfase" ved målingen.. Hva f... vet de om det egentlig???! Har jeg ved ren tilfeldighet bestandig vært i folikkelfase ved alle disse målingene..? Det har aldri vært tema hvor jeg var i syklusen, så hvis jeg var i lutealfasen da det ble målt så ville jo verdiene helt klart vært for lave! Bare en eneste gang har progesteron vært målt på en bestemt dag i syklusen og det ble gjort på instruksjon fra Heggeli..
I mai i fjor var progesteronet mitt OK i hvertfall. Det var før noen medisinering - lurer på om noen av medisinene kan ha "forrykket" balansen.. Får for sikkerhets skyld passe på å få legetimer på gitte syklusdager for fremtiden hvis jeg skjønner at blodprøver kan bli tatt..

Dere andre som har fått målt disse hormonene hos fastlegen, har dere tatt de på bestemte syklusdager el. har det vært "bingo" for deres del også? Skal nevne dette for fastlegen min neste gang - spent på svaret..!