Sitat Opprinnelig skrevet av Nora2 Vis post
Takk for svar Jeg merker stor forskjell på 10 mg kontra 20 mg ja. Bruker 10 nå for å se. Forstår det slik at man burde bruke noe DHEA når man bruker cortef? Men om 10 mg er nok vet jeg ikke. Har forsøkt 7-keto men synes ikke det virket på samme måte. Legen min skrev ut resept på østrogenplaster og progesteron krem itillegg. Legger desverre på meg av østrogen... Så lurer egentlig på om jeg i det heletatt behøver det. Usikker på effekten av kremen. Var blandet på apotek 1,7 %. Kanskje jeg heller skal prøve den du bruker.
Vet du hvordan østrogen virker sammen med cortef? Øker cortisol av østrogenbruk?
Lykke til videre du også. Håper bedringen fortsetter ;)
Mvh.

Nora
Slik jeg har forstått det så kan visstnok 7-keto erstatte DHEA hvis man ikke mangler østrogen og testosteron. Har kun brukt Now sin progesteron krem. Merket lite/ingen virkning før jeg begynte å ta høyere doser av denne. Var også viktig å begynne tidlig nok i syklusen for meg. Kjenner ikke helt sammenhengen mellom østrogen og Cortef. Men så vidt jeg har forstått så kan kortison lages av progesteron. Så hvis binyrene produserer for lite kortison kan noe av progesteronet omdannes til kortison. Da ser man jo at slitne binyrer og østrogendominans (for lite progesteron i forhold til østrogen) kan ha en sammenheng. Jeg har ikke for lite østrogen så kjenner ikke så mye til behandling av dette.