Sitat Opprinnelig skrevet av dennis Vis post
Hei! litt sent svar, men ser du har fått tilbakemelding av andre også:-) Jeg har ikke prøvd noen p-piller da jeg har negative erfaringer med dette fra langt tilbak. Prøvd utrogestan og hormonspiral - dette forverret situasjonen for meg. Bruker nå 3x pump per dag av Now progesteron fra dag 12 til mens. Syntes dette fungerer ganske bra. Ikke helt kvitt pms men mye bedre. Tar nå 10 mg DHEA. Merket at det ble for mye østrogen (ubalanse med progesteron) når jeg tok 20 mg DHEA en periode. Det går også ann å ta 7-keto i stedet for DHEA - dette dannes ikke om til testosteron og østrogen.

Masse lykke til videre!
Takk for svar Jeg merker stor forskjell på 10 mg kontra 20 mg ja. Bruker 10 nå for å se. Forstår det slik at man burde bruke noe DHEA når man bruker cortef? Men om 10 mg er nok vet jeg ikke. Har forsøkt 7-keto men synes ikke det virket på samme måte. Legen min skrev ut resept på østrogenplaster og progesteron krem itillegg. Legger desverre på meg av østrogen... Så lurer egentlig på om jeg i det heletatt behøver det. Usikker på effekten av kremen. Var blandet på apotek 1,7 %. Kanskje jeg heller skal prøve den du bruker.
Vet du hvordan østrogen virker sammen med cortef? Øker cortisol av østrogenbruk?
Lykke til videre du også. Håper bedringen fortsetter ;)
Mvh.

Nora