Viser søkeresultater 1 til 10 av 78
Tråd: Pundas dagbok
Threaded View
-
31-03-13, 18:32 #16
Sv: Pundas dagbok
http://www.npe.no/no/Pasient/Kreve-e...adeerstatning/
Her må jeg bare støtte Mod 100% Beklager hvis du oppfatter svaret mitt som tøft, men jeg er ikke halvparten så tøff som prosessen du vurderer å gå inn i.
Jeg har søkt om pasientskadeerstatning etter at min far døde. Han døde pga manglende behandling mens han var innlagt på sykehus, noe som tilslutt førte til at han døde. Jeg vant gjennom med saken. Det burde være umulig for meg å vinne denne saken pga sykdommens natur, denne type diagnose er særlig nevnt på Norsk pasientskadeerstatning som noen det er vanskelig å søke om. Så det sier vel endle om hvor graverende tydelig feilen som ble gjort med han var.
Jeg søkte aldri om pasientskadeerstatning for å få penger...pengene gikk i sin helhet til min mor. Naturlig nok siden hun var den som hadde alle utgifter i forbindelse med hans sykdom og død. Jeg gjorde det av en grunn og en grunn alene. For å få bekreftet at min far ikke fikk den nødvendige behandlingen på det sykehuset han lå på. Og for å få det svart på hvitt at han ikke skulle ha dødd. Hele prosessen fra jeg søkte til det forelå et vedtak i saken tok over to år. Selv om jeg visste at det var slik, var det å se det svart på hvitt at han døde pga manglende behandling, nesten som å oppleve dødsfallet pånytt. 100 000 kr var prislappen på merutgifter i forbindelse med min fars sykdom, dødsfall og begravelse. Ikke en kr for at vi mistet en ektemann, far og bestefar altfor tidlig.
Økonomisk er det en vits å søke om pasientskadeerstatning. Man får kun erstattet et dokumenterbart økonomisk tap. Når jeg snakker om dokumenterbart, så mener jeg at kvitteringer på merutgifter i forbindelse med sykdommen/dødsfallet må vedlegges. Jobben med å søke om dette er et helvete og ihvertfall ikke noen binyrevennlig jobb;-) Hvordan skal du dokumentere at du har tapt penger når du hverken har hatt skole eller jobb? At du kunne hatt jobb og utdanning dersom du hadde fått diagnosen tidligere blir en påstand du vil være helt ute av stand til å dokumentere. Du får ikke en eneste krone for tort og svie, og selv om dette synes vanskelig for mange, så skjønner jeg faktisk at det må være slik. Les på linken jeg har lagt ved...
Lignende tråder
-
Tossa's dagbok.
Av Tossa i forumet DagbokerSvar: 19Siste melding: 16-03-12, 10:27 -
Min dagbok
Av Marina73 i forumet DagbokerSvar: 32Siste melding: 14-05-11, 10:39

Svar med sitat

Bokmerker