Viser søkeresultater 1 til 5 av 5

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Standard Sv: Mine prøvesvar, hvorfor tegn på hypertyerose ved lavt stoffskifte?

Du burde få sjekket TRAS.
    Jeg har både anti-TPO og TRAS og kan i noen perioder ha TSH på rundt 9-10 og likevel ha FT4 over referanseområdet. FT3 er likevel alltid lav hos meg.
    Når man har begge antistoffene så kan ikke legene se på TSH, men på samspillet mellom FT3 og FT4 og samspillet mellom anti-TPO og TRAS. Dette fikk jeg klar beskjed om på Aker.
    Siden jeg har begge antistoffene har jeg symptomer fra begge samtidig, og av og til bare fra den ene. Dette forandrer seg hos meg alt etter hvordan antistoffene er.
    TSH brukes bare som en pekepinn i hvilken retning stoffskiftet går, og jeg tar alle fem prøvene hver fjerde uke.

Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Hordaland
    Alder
    45
    Meldinger
    142

Takk for svar! Jeg skal ta TRAS nå, jeg har blodprøveskjema fra Dr.Øverbye Men hva som gjør at jeg var så hyperaktiv når jeg egentlig hadde lavt stoffskifte? Det varte bare et par år. Jeg er fryktelig nysgjerrig
    Ingen vil bære vellykkethetens pris i dag. Men ingen vil være mislykket.
    Punda dagbok

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Om du har begge antistoffene så vil det i perioder være antistoffene fra høyt stoffskifte (altså TRAS) som gir symptomer, mens i andre perioder er det antistoffene fra det lave stoffskiftet (anti-TPO) som gir symptomer, selv om stoffskiftet er lavt.
    Min diagnose er Hypothyrose Myxødem med Hashimoto og Graves.
    Nå er ikke din anti-TPO over den magiske grensen, men jeg ville likevel sett på om det er TRAS som er synderen.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    64
    Meldinger
    554

Jeg synes det er skikkelig sørgelig å lese historien du forteller over Hadde du fått hjelp til å komme i behandling for stoffskiftet ditt med en gang TSH ble for høy, kunne du ha sluppet alt dette med de tullediagnosene de har puttet på deg. Klem til deg!

Lignende tråder

1. Svar: 16
    Siste melding: 25-06-14, 15:44
  2. Lavt stoffskifte - hvorfor vente med behandling??
    Av maba i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 55
    Siste melding: 06-03-11, 12:04
  3. kan noen ta en titt på mine prøvesvar?
    Av rikke i forumet Blodprøver
    Svar: 98
    Siste melding: 28-05-08, 10:33
  4. Mine siste prøvesvar
    Av Rafael i forumet Blodprøver
    Svar: 10
    Siste melding: 22-06-07, 15:34
  5. Kan noen se på mine prøvesvar?
    Av Siri -67 i forumet Blodprøver
    Svar: 10
    Siste melding: 19-03-07, 21:27

Bokmerker