Sitat Opprinnelig skrevet av Rufus Vis post
Hei Berit

Hyggelig å høre fra deg selv om grunnen til at du er tilbake ikke er god. Har tenkt på deg og krysset fingre. Jeg begynner også med ct3m i disse dager. Prøver meg med ren t3. Så da får vi se hvordan det går.

Snakkes
Hei, hyggelig å høre fra deg også:-) Er kjekt å komme innom her av og til. Grunnen til at jeg har vært så sliten i høst/vinter er at jeg har redusert på dosen. Det var virkelig dumt. Nå er jeg oppe i 3 grain igjen, og formen er mye bedre. Jeg var nede i 2 grain, og det var alt for lite. Fikk dårlig immunforsvar av det. Immunforsvaret er forsåvidt ikke topp uansett, men det ble vesentlig forverret da jeg gikk ned i dose. Tror også jeg trenger ekstra vinterdosering. Nå som våren er på vei kjenner jeg at energien kommer tilbake, og det er deilig, men det betyr samtidig at når jeg merker så forskjell på vår og vinter, må jeg justere opp dosen noe på vinterstid.

Nå som jeg har justert opp dosen fryser jeg ikke lengre og orker mer, også av trening (selv om jeg ikke tar den "helt ut"). Er fortsatt sint på meg selv for at jeg kunne være så sløv å tro at jeg kunne gå ned i dose. Det var vel mer et håp, egentlig, om at jeg kunne klare meg på mindre medisiner. Men egentlig har det ikke noe å si, medisiner trenger jeg okke som.

Har forresten blitt kvitt en vond hals jeg har hatt i flere mnd. Det har sikkert noe med at jeg har gått opp i dose også, men et tips er å gurgle med cayenne pepper. Gurgler også klorhexidin hver kveld (fås på apotek) og til sammen har dette tatt helt knekken på den stadig tilbakende halsvondten jeg har hatt i høst og vinter, som har gjort at jeg har måttet begrense aktivitetsnivået.

Når det gjelder C3M- metoden så har jeg fått boken, men avventer å prøve metoden. Må også legge til at jeg har prøvd å ta Erfa på kveldstid for å se om det har noen effekt, men jeg får elendig nattesøvn av å ta t3 på kvelden. Hjertet hamrer av sted og jeg føler meg helt rar. På dagtid merker jeg ikke dette, kanskje fordi kroppen er vant til å få t3 da. Ihvertfall tror jeg ikke det er noen god ide for meg å ta t3 på natten. For øvrig er formen bedre nå og det er det viktigste.

Min laveste dose i vinter var 2 grain og 25 mcg Levaxin. Hadde en svak antydning til influensa-følelse (som jeg hadde i bøtter og spann da jeg bare gikk på Levaxin, helt GRUSOMT), og denne forsvant HELT da jeg kuttet ut Levaxin- delen for å komme fortest mulig opp i riktig thyroid- dose, dvs konverte rett fra 2 grain og 25 levaxin til 3 grain Erfa. Må bare si at det er helt vanvittig! Jeg slutter aldri å under meg over at Levaxin har denne alvorlige bivirkningen (på meg iallfall).

Vi "snakkes"