Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Tråd: noen som kan hjelpe?
-
25-02-13, 10:58 #1
noen som kan hjelpe?
Jeg er en jente på 31 år som begynner å bli noe fortvilt over livet.
Jeg har når vært sykemeldt i over et halvt år etter å ha gått på en "smell". Jeg går hos psykolog, og det har hjulpet, men fortsatt er jeg utslitt uten å egentlig gjøre noen ting. Jeg har lest mye om lavt stoffskifte og jeg har omtrent alle symptomene. Slitenhet som det fremste, men og håravfall, tørr hud, store søvnproblemer, dårlig temperaturregulering osv. I tillegg har jeg en veldig stor skjoldbrukskjertel, det føles av og til så trangt i halsen at det er ubehagelig å svelge.
Tidligere har stoffskifteprøvene vært helt fine, men nå sist ble det utslag på anti- TPO. Var på rundt 3-400 som ikke er veldig høyt mn dette var i november. Har tatt nye prøver nå nettopp som jeg ikke har fått svar på enda.
Jeg er mamma til en 3 åring og føler nå at livet mitt bare passerer uten at jeg har ork til å være med på det og det er veldig trist. Er en person som alltid har vært energisk og hatt mange baller i luften, utdannet sykepleier og trivdes med det.
Er det noen som har noen råd eller erfaringer? Er nå omsider henvist til en indremedisiner som skal være flink så jeg setter alt håp til det....
Hilsen en trøtt og sliten jente...
Nå ringte jeg legekontoret anti-TPO var 351, T3 var 3, 4 og T4 var 12.Sist endret av Ria13; 25-02-13 kl 11:31
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
25-02-13, 12:21 #2
Sv: noen som kan hjelpe?
Det som muligens er problemet ditt er at det ikke er tatt noen prøver da du var frisk? Eller finnes det prøver fra tidligere? Få tak i dem og se hva FT4 og TSH lå på da (FT3 ble sannsynligvis ikke målt). Referanseområdet er stort. Kanskje lå du på 19 på FT4 da var frisk, og da føles 12 ikke noe godt. Mange leger har dessverre den holdningen at du skal fortsette å bli sykere og sykere før noen grep gjøres og du får teste medisiner.
Du bør også be om å få sjekket D2, jern av alle typer, B12. Det kan være strategisk å ta ett par gram C-vitamin hver dag, samt selen. Ikke ta B12 etc før det er sjekket.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
25-02-13, 13:48 #3
Takk for svar
Jeg har tatt jevnlig stoffskifteprøver da jeg har så stor hals så det skal jeg prøve å få sjekket. Var til ultralyd på haukeland for 5-6 år siden pga "stor hals". Men det de fant da var ar broen mellom skjoldbrukskjertelen var forstørret og siden jeg ikke hadde noen plager da så lot jeg det passere. Men T3 ligger vel under ref.området på 3, 4 eller? Slik jeg har forstått ref.grensene ligger jeg i nedre sjiktet for hva som er normalt? Jeg føler på kroppen at det er noe som ikke stemmer på en måte... er jo "ikke meg selv" i det hele tatt og har ikke vært det på lenge. Jeg har hatt en del traumer gjennom livet med en bilulykke og vanskelig familieforhold og jeg er redd for at alt skal bli avskrevet som "psykisk" når kanskje det er noe galt med kroppen. Vanskelig dette....
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
25-02-13, 14:10 #4
Jeg vil tro at du har hypotyreose. Samtidig kan du ha flere mangler, se de prøvene jeg foreslo at du bør få sjekket. De kan gi liknende symptomer som hypotyreose. Slik at det blir dobbelt ille. Det som er problemet, er at symptomene er så diffuse, og kan stemme med 100-200 andre tilstander eller mangler. Har du vurdert å skifte lege?
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
hei kan noen hjelpe?
Av ziriuz i forumet BlodprøverSvar: 8Siste melding: 19-07-12, 18:29 -
Kan noen hjelpe meg?
Av Torild i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 6Siste melding: 07-02-11, 10:39 -
Kan noen hjelpe meg?
Av diamanten i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 08-03-09, 13:31 -
Noen som kan hjelpe??
Av Tinamina i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 25-09-08, 01:23 -
Noen som kan hjelpe?
Av stine i forumet Lavt stoffskifteSvar: 27Siste melding: 28-10-07, 19:36
Svar med sitat
Bokmerker