Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Threaded View
-
15-02-13, 08:00 #11
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Takk for omtanke, det varmer

Jeg traff Rufus rett etter legetimen, det er svært lenge siden vi møttes sist. Det var godt å dele min frustrasjon med henne. Og hennes kommentar var "at det går opp og ned i denne bransjen vi er i, det er jo noe vi lærer oss".
Noen ganger kan slike tørre kommentarer hjelpe litt!
Jeg er jo ikke så langt nede i formkurve som jeg var. Jeg forsøkte tidligere, før jeg begynte med CT3M og Lio, å kutte ut hydrokortison. Det var klin umulig. Nå har jeg faktisk klart meg uten kortison i 8-9 måneder! Med stigende formkurve. Inntil jeg falt med et lite brak nå.
Liten rettelse: jeg var 34 da jeg fikk påvist hypotyreose. Og året etter oppdaget de en svulst, som hadde vokst synlig i minst ti år. 50 % kjertel fjernet. Struma er så vidt jeg har forstått et sensymptom på hypotyreose? Jeg tror at jeg har hatt hypotyreose siden jeg var rundt skolealder, uten å ha noe bevis for det, jeg hadde noen traumatiske opplevelser på den tiden. Traumer er blant de tingene som kan utløse hypotyreose. Jeg snakket med legen min om det, jeg tror at binyrene mine startet med å få problemer på den tiden. Ikke alle leger har kunnskap om at barn som opplever traumer kan få problemer med kortisol. Det er forsket litt på det, jeg har lest noe av det, for meg har det vært fint å se noen brikker falle på plass.
Så ja, jeg tenker at jeg er ikke som andre. Jeg har ikke deres historie om en trygg og god barndom. Samtidig er muligens bildet av barndommen som en god og trygg rosinbolle temmelig oppskrytt, og mer som et glansbilde enn noe som er nærmere virkeligheten? Jeg har måttet slåss for min plass her på jorden fra jeg var liten. Men det er det mange andre som har også. Det finnes uendelig mange historier om barn som har fått en barndom med bulker.
Jeg skal kikke på det med exelkalender. Jeg er et skikkelig rotehode
Jeg forsøker å føre en slags dagbok, ikke hver dag, men når ting endrer seg. Nå som formen er dårligere noterer jeg litt hver dag. Men et slikt system som du nevner vil det kanskje være lettere å se de store linjene?
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker