Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Threaded View
-
13-02-13, 13:04 #2
Sv: Erfaring med å gå fra Levaxin til Thyro-Gold?
Hei, og velkommen hit!
Jeg har også erfaring for at en kan bli desperat av å aldri fungere som før, og alltid være sliten og trøtt, men løsningen er nok ikke alltid så enkel. Det er mange som ikke blir bra med levaxinbehandling, så det er i utgangspunktet en god ide å prøve med naturlig thyreoideamedisin, som inneholder både T4 og T3.
Thyro-Gold som du bruker kjenner jeg ikke, men går ut fra at det er tilsvarende produkt som Armour og Erfa thyroid? Det høres noe voldsomt ut å doble dosen i løpet av en seksukersperiode, og det er nok ikke så rart at du får hjertebank. Sannsynligvis har du skaffet deg det de kaller et medikamentindusert høyt stoffskifte - dvs stoffskiftet ditt blir for høyt fordi du tar for mye medisin. Når det gjelder Levaxin, anbefales det vel ikke å øke med mer enn 50µ (mikrogram) pr. uke.
Jeg holder på med å gå over fra Levaxin til Armour Thyroid. Noen kan bare hoppe rett over fra levaxin, men det fungerte ikke for meg. På første forsøket prøvde jeg med en gradvis overgang men gikk likevel for fort fram, fikk plagsom hjertebank og kuttet ut - dvs tilbake til levaxin igjen. Nå har jeg tatt det roligere, og er snart i havn med utfasing av levaxinen uten plagsomme bivirkninger.
Har du sjekket verdiene dine av D-vitamin, B12, jern, selen og sink? Stoffskiftsyke har ofte lave verdier her, og det kan gjøre at du føler deg dårlig og uopplagt.
Har du fått testet anti-TPO, for å se om immunforsvaret ditt holder på å angripe skjoldbruskkjertelen så den ikke kan gjøre jobben sin? En hypotese som det forskes på, er at antistoffene i seg selv er med på å redusere allmentilstanden. Jeg har tro på at så er tilfelle, for jeg har vanskelig for å finne noen sammenheng mellom blodprøveverdiene mine og hvordan jeg føler meg. Jeg har for eksempel vært i storform med fritt T4 på 8, men elendig når alle blodprøver er der legen mener de skal være.
Lignende tråder
-
Tammy Lowe Launches new Website Domain for Thyro-Gold Customers
Av Mod i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 0Siste melding: 13-03-12, 00:52 -
Erfaring med kombinasjon av Erfa Thyroid og Levaxin??
Av knaskepott i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 12Siste melding: 21-01-11, 10:24 -
Min erfaring med lavkarbodiett
Av NoraH i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 12Siste melding: 11-12-09, 01:19 -
Dere som har dårlig erfaring med Levaxin
Av camomilla i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 39Siste melding: 20-10-09, 17:50 -
Min erfaring med operasjon
Av Juliemor i forumet Operasjon for Hashimoto'sSvar: 1Siste melding: 21-11-06, 11:03

Svar med sitat

Bokmerker