Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Hybrid View
-
10-02-13, 15:21 #1
Sv: Hei fra en med Levaxin-problemer
Hvis han ikke tror du har lavt stoffskifte, hva er det han tror, da? Det burde han kunne fortelle deg. Det synes rart å være negativ til å behandle når TSH er over 6. Dosen du tar er heller ikke høy, spesielt hvis du er noe tung. TSH skal ned på ca 1 før man vet om levaksin gjør jobben.
Det høres ut som du burde ha en annen lege på dette...
-
10-02-13, 16:31 #2
Takk for svar, Tily!
Han tror nok symptomene mine kan ha med andre sykdommer som jeg har å gjøre, og TSH mener han visst kan være tilfeldig høyt av og til uten at det egentlig er noe galt. Jeg er enig i at jeg nok burde hatt en annen lege til dette, men det virker veldig vanskelig å finne en som er fornuftig. Vet ikke helt hvordan jeg skulle gått frem heller. Hvis noen har noen tips, mottas de med takk. Fastlegen min kommer jeg nok til å bytte ut med tida, men jeg må ha ferdig en del ting med NAV først som han hjelper meg med, for det er han ganske god til, og kjenner min sykdomshistorie i forhold til det.
Når du sier at TSH skal ned på 1 før man vet om levaxin gjør jobben, betyr det at jeg bør øke dosen en gang til og vente med å evt. prøve noe t3? TSH var jo på 1,3 nå sist, det er vel ikke så langt unna. Legen kommer helt sikker til å synes at ft4 er veldig høy og ikke ville øke dosen, og ft3 er jo innenfor referanseomrdet og da er det ikke noen grunn til å gjøre noe i følge han. Sist tok han et lite forbehold om hvis man har symptomer, men virket veldig uvillig til å øke dosen likevel.
-
11-02-13, 10:21 #3
Da jeg brukte levaxin, brukte jeg 150 mcg. Jeg var da helt normal av vekt
Det er mye, som du sikkert vet, du ser ut til å ha lest litt, som kan hindre opptak og omdanning.
Har du vurdert glutenfri kost?
Hvordan ligger B12, jern, D3?• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
11-02-13, 13:07 #4
-
12-02-13, 10:16 #5
Behandlingsmål:
Referanser/litteratur : Haug, Egil (2002). Behandling av hypotyreose. Tidsskrift for Den norske Lægeforening: 2002:
"Behandlingsmålet bør i følge Haug (2002) være TSH mellom 0,5 og 1,5, og FT4 i øvre del av referanseområdet, eller lett forhøyet. Dersom pasienten fremdeles har plagsomme symptomer, kan man øke doseringen til TSH går ned mot 0,2. Da vil FT4 ofte være over referanseområdet."
Din FT3 er ikke særlig høy, du trenger kanskje å ha den høyere ? Jeg har ikke erfaring med tilskudd av T3, så det kan jeg ikke si noe om. Enig i at din FT4 er ganske høy nå, kanskje du ikke konverterer T3 godt nok fra T4. Hvis legen har vært litt på glid i forhold til å ha symptomer, bør du bearbeide ham videre med det. Målet er jo at du skal føle deg frisk. Hvis han mener du har andre sykdommer, så må han se å finne ut av det, da ! Når det gjelder bytte av lege er jeg selv en pyse
-
12-02-13, 17:36 #6
Takk for støtte!
Jeg skal gjøre mitt beste hos legen, men jeg er nok ikke så bra på det å snakke med leger - har hatt for mange negative opplevelser. Etter å ha lest litt i Tidsskriftet, tror jeg kanskje det beste er å prøve å øke dosen Levaxin litt til før jeg prøver noe annet. Forhåpentligvis går han med på å forsøke det for å se om det kan få opp mitt ft3 selv om han helt sikkert synes ft3 er bra som det er.
-
15-02-13, 14:52 #7
I går var jeg altså hos legen, og det var en slitsom opplevelse. Jeg tror ikke jeg har diskutert så mye med en lege før. Eller det var vel ikke akkurat en diskusjon, for han svarte jo egentlig ikke på argumentene mine. Det gikk mye i: "Men det er jo innenfor referanseområdet. Du har fine blodprøver." Han mente til og med at jeg heller burde redusere dosen. Og han trodde ikke plagene min kom av stoffskiftet. Han spurte om jeg tok andre medisiner, og det var en av dem han tydeligvis ikke kunne så mye om, så han skal sjekke opp bivirkninger av den og virket full av håp om å finne en årsak der. Det tror jeg ikke han gjør, men det er mulig han greier å vri det til å kunne være det også.
Han var til og med inne på noe om at kvinner føler mer enn menn.. Er ikke sikker på hvor han ville med det, men jeg tror kanskje han så på uttrykket mitt at han kanskje ikke burde fortsette i den gata.
Til slutt gikk han og snakket med en av kollegene sine som er endokrinolog. Han hadde faktisk lest seg opp litt på noen nye studier i det siste og kunne fortelle ham at den del pasienter måtte ha TSH lavere enn det jeg har for å bli bra, og at det ikke er noe problem å gi meg 150 mcg. Levaxin. Legen min virket litt beroliget av dette, men ville likevel at jeg skulle begynne med fire dager i uka på 150 og tre dager i uka på 100.
Så nå får vi se. Jeg håper egentlig dette skal være nok for meg, så jeg slipper å krangle med han igjen - jeg orker ikke dette tullet!
-
16-02-13, 09:13 #8
Re: Hei fra en med Levaxin-problemer
Hei

Syns du høre ut som en jente som vil bli frisk og tørr å trekke 40 års års praksis (ikke vilje til nytenkning
) i tvil. Bra. Her inne vil du støte på mange som har vært og er sin "egen lege." Uten å frarøve legestanden noe av sine kunnskaper. Men eget ansvar er det viktigste i alle sykdomshistorier.
Jeg brukte levaxin i 12 år. Brukte 150mg. Ble så bra jeg kunne på levaxin. Etter 10 år ble jeg bedre enn jeg var i begynelsen. Så du får stå på og kjenne hva som er riktig for deg.
Jeg bruker nu armour thyroid måler tempen for å finne rett dose. Så rett dose uansett, er alfa og omega.
Lykke til du
Hashimoto's med anti-TPO over 3500 i 2000.
Brukt levaxin over 10 år, ikke frisk. Prøver nu Thyroid og cortef.
-
16-02-13, 10:28 #9
Sv: Re: Hei fra en med Levaxin-problemer
Tusen takk! Nyttig å høre om andres erfaringer også.
Jeg er veldig glad for at jeg fant dette forumet. Jeg har lest en del her inne og funnet mye nyttig informasjon, men jeg er bare så vidt begynt - har mye mer å orientere meg i her.
Jeg synes thyroid kan høres ut som en mer fornuftig medisin, med det er klart, hvis man kan klare seg uten t3-delen og fungerer godt med Levaxin, så er jo det det enkleste.
Lykke til videre til deg også!
Lignende tråder
-
Problemer med finmotorikk?
Av Qa i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 18-05-10, 07:13 -
Kan det skabe problemer?
Av Babe i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 14-03-10, 21:50 -
OPP i vekt - problemer?
Av MizzyCat i forumet MeningsmålingerSvar: 4Siste melding: 16-01-08, 13:24 -
Problemer etter at jeg begynte på levaxin
Av britt i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 11Siste melding: 18-04-05, 21:09

Svar med sitat

Bokmerker