Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post

Hej Rufus Sikken en god nyhed (selv om jeg har regnet med at det vil fungere)! Det jeg selv er mest nysgerrig efter at høre om når og hvis - om det påvirker dit "tarmskylning-program" fordi jeg mener faktisk, at denne "enzym-terapi" kan i den sidste ende erstatte tarmskylning, og endda måske med bedre og vedværende effekt, foruden at være billigere, mere tidsbesparende og langt mere behageligt. Mens tarmskylninger "vasker" tarmen indefra, vil enzymerne forhindre at der overhovedet hænger noget fast i tarmen. Foruden alle andre gevinster af enzym-tilskuddet. Din dejlige tilbagemelding - set i lyset af dine årelange problemer med tarmfunktion og måske lidt til i relation til det - har fået mig til at kigge på mine notater og samle noget af det jeg ved om enzymer, i en ny tråd: Enzymer og lavt stofskifte her. Tusind tak for inspirationen, Rufus!

Hej Blondie Jeg sørger for at der skal gerne være enten mindst ½ time efter sidste måltid eller mindst ½ til næste måltid når jeg bruger "mellemmåltids-enzymer". Man skulle tro at Thyroid's proteinbundne hormoner kan have godt af at være "i selskab" med enzymer. Man siger også, at lægemidler virker bedst ved ordentlig fordøjelse og ved ordentlig fordøjelse er tilstrækkeligt med fordøjelsesenzymer til stede... Jeg kan forestille mig, at ved en opreguleret enzym-balance kan man måske blive lidt overdoseret og bør sætte medicindosen lidt ned? Jeg vil ikke så gerne begynde at gætte, men selv ville jeg nok holde tilskud af enzymer lidt adskilt fra Thyroid (eller Levaxin). Jeg har ikke selv problem med at holde diverse adskilt fra Thyroid, idet jeg sluger mine Thyroid'er et sted mellem kl. 03 og 04 om natten.
TUSEN TAKK!

Av en eller annen grunn klarte jeg å overse denne posten og den nye tråden du har laget.

Hjertelig takk. Jeg skjønner mer av den bredere virkningen av enzymer, ikke bare for å hindre forstoppelse, som er min grunn for å bruke enzymene.
Men jeg må bruke mer tid på å lese den og kildedokumentene.

Du er imponerende Anisa (kunnskap og omtanke).