Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Tråd: Svetting
-
17-07-12, 10:32 #1
Svetting
Er det noen som har problemer med svetting? Jeg svetter utrolig mye i forhold til hva jeg gjør og det er utrolig sjenerende. Jeg kan ta meg en tur på butikken og når jeg komme hjem svetter jeg som en gris. Etter at jeg dusjer svetter jeg og det er sånn at det jeg nesten skulle tatt en dusj til. Det blir fort brukt noen t-skjorter og topper i løpet av en uke.
Er det noe jeg kan gjøre for å stoppe all svettingen? Jeg bruker en deodorant som heter Stop24, som fungerer noe lunde, men jeg lurer på om det er andre ting jeg kan gjøre?
-
18-07-12, 19:33 #2
Sv: Svetting
Tvertimot - jeg svetter for lite; med det resultat at jeg blir kokt isteden.
Knallrød i fjeset og i verste fall hodepine.
Mener å ha lest at svettekjertlene blir flere (eller større..?) når man bruker antiperspirant -->> ond sirkel.
På enklere liv har de en ståldeodorant: http://www.enklereliv.no/productDeta...tId=0&pId=3628
Noe å ønske seg i jul(i)gave
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
18-07-12, 19:53 #3
Til tider skulle jeg ønske at man kunne gå et sted hvor man kunne gi litt av det man hadde for mye av, som svetting, sånn at noen andre kunne få det. Litt som Fretex i grunn bare det går ikke i klær og slikt.
Skal definitivt sjekke ut den ståldeodoranten.
Stop24 var det jeg ble anbefalt av både legen og apoteket, legen sa også at jeg burde investere i 100% bomulls t-skjorter. H&M har 100% bomulls t-skjorter, men siden de er billige (100 kr for 2 stk ca) føler jeg at de mister fasongen ganske så fort. Det verste er at det blir sånne merker på klærne uansett hvor mye jeg vasket de. Til slutt må jeg kaste klærne fordi lukten rett og slett sitter igjen i klærne, uansett hva jeg gjør, og fordi fasongen er helt forsvunnet.
-
04-02-13, 11:25 #4
Ikke noe særlig til svette nå om vinteren, men når sommeren kommer. Da strømmer det på. Det som også kanskje er litt rart er et fenomen jeg kaller "after burner". Lenge etter at man har gitt seg med den fysiske aktiviteten og gjerne etter en kald dusj. Så fortsetter man å svette. For meg kjennes det som om det pumpes ut stresshormoner og det er umullig å slappe av. Man kan nesten kjenne at det er økt blodgjennomstrømning (kortisol/adrenalin?). Det er ikke spesielt plagsomt i den store sammenheng da. Det verste er å få kommentarer på det. Min svette er også merkelig luktfri. Jo friskere jeg føler meg jo mer normalt lukter det. Så drittlukt - velkommen skal du være.
-
05-02-13, 08:50 #5
Har du snakket med legne din? Det er noe som heter hyperhidrose - ekstrem svetting. Da svetter de ikke bare under armene, men på hele kroppen. De får noe som heter Dridase disse er på registreringsfritak. Det er egentlig noe som brukes for urinveis problemer men det reduserer svette med 70-80%. Botox behandling kan også være et alternativ hvis du bare svetter under armene.
-
05-02-13, 11:51 #6
Magefølelsen min sier at det ikke er noe slikt. Jeg svetter ikke over hele kroppen heller har jeg inntrykk av. Beina er rimelig ok. Det er mest hodet, og under armene. Også ryggen da. Dette har jo blitt bedre med årene. Det går litt opp og ned. Nå som det er vinter og kaldt er det som sagt ikke et problem, men vi får se igjen til sommeren.
Lignende tråder
-
Svetting..
Av Mallis i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 09-05-06, 12:53
Svar med sitat

Bokmerker