Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
Threaded View
-
02-02-13, 07:55 #4
Sv: Tenåringer med hypothyrose og skole
Takk for gode råd
Var litt redd for å bare få tilbakemeldinger på at det er oppførselen til gutten og vi som foreldre som burde gjøre en bedre jobb osv. Er gjerne sånn jeg har følt det før når jeg prater med folk.
Han oppfører seg stort sett bra, og er en flott gutt. Selvfølgelig er jeg jo ikke objektiv, men han er en reflektert ung mann med mange fine holdninger og meninger. Dette har han også fått tilbakemelding på både hjemme og også på skolen. Men desverre så er det dette at formen svinger, så i perioder hvor han virker ganske fjern, distrè og sliten, så kommer anmerkninger for glemte lekser, glemte bøker, ukonsentrert i timene, lite aktiv og varierende arbeidsinnsats.
Vi følger han godt opp med leksene og pakking av skolesekk, medisinering og søvn osv. Men samtidig er han veldig aktiv og trener mye, og drømmer om å drive med favorittidretten sin også som voksen
Syns det er fint at han er målbevisst, men innimellom så er det et stort gap mellom det han ønsker og det han klarer å prestere. Samtidig som han skal lære mye nytt på skolen, og vil utvikle seg innenfor idretten sin, så skal han jo også være sosial. Er jo kjempeviktig at han har overskudd til å være med venner og bygge opp sosial kompetanse. Så derfor syns jeg i perioder synd på han når jeg ser at han streber etter noe han sliter med noe han ikke helt selv forstår hvorfor blir så tungt.
Det er i disse periodene jeg føler på at han blir sett på som negativ, sur og likegyldig. Og det virker på meg som om andre voksne, da spesielt lærere, lar seg provosere litt og ikke helt har forståelse for sykdommen og kan se litt " i mellom fingrene" på at han ramler litt ut av undervisningen og ikke er så konsentrert. Han er ingen bråkmaker i klassen, men blir lett ukonsentrert dersom det er andre som bråker og fokuset flyttes da over på det.
Dette straffes han jo for på skolen, og det forventes at vi som foreldre skal ta tak i dette. Jeg mener jo at hovedproblemet må være at noen starter å bråke og gjør andre elever ukonsentrerte. Det jobbes jo sikkert med disse også, det er jo ikke noe jeg får informasjon om siden det ikke er mine barn. Men blir til at jeg overser noen av tilbakemeldingene jeg får fra skolen da jeg føler at det blir så mye "pirk" som ikke burde vært reagert på til slutt.. om dere skjønner hva jeg mener..
Sist endret av Admin; 02-02-13 kl 21:25 Begrunnelse: Delt innlegget opp i flere avsnitt
Lignende tråder
-
Tenåringer
Av Siven i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 3Siste melding: 23-11-09, 12:12 -
Jeg skal på skole
Av skaye i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.Svar: 5Siste melding: 10-03-07, 11:39 -
2,5 år siden jeg fikk diagnosen hypothyrose. Kjære dere, hva skal jeg gjøre?
Av Kvinne, 42 i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 16Siste melding: 12-05-05, 15:55

Svar med sitat

Bokmerker