Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
Threaded View
-
01-02-13, 22:39 #2
Sv: Tenåringer med hypothyrose og skole
Dette høres veldig ut slik som datteren min har vært / er i dårlige perioder. Hun begynte på Levaxin i fjor sommer, du kan lese mer om det i tråden om det - ligger nederst under innleggene mine.
Andre skoleåret på videregående ble mer eller mindre spolert av stoffskiftesymptomene, men hun fikk hanglet seg gjennom med mye fravær. Var mye trøtt og uopplagt på skolen, og kom av og til hjem og fortalte at hun hadde sovna på pulten. Med Levaxinen er det mye som går bedre, men helt problemfritt er det ikke. Som du sier, er det vanskelig å skille hva som er vanlig tenåringstrøtthet og hva som er stoffskiftesymptomer. Men jeg synes det høres ut til at sønnen din ikke er optimalt behandlet - hvordan ser blodprøveresultatene hans ut?
Jeg synes det høres fornuftig ut å ta en prat med læreren, uten at sønnen selv er til stede! Det er viktig at de som har med han å gjøre på skolen vet at det er en grunn til at han er trøtt, uopplagt og tiltaksløs - og at han ikke bare er "giddelaus"!
Det kan også være lurt for dere å vite om at det er mulig å søke opptak til videregående skole på spesielle vilkår, grunnet stoffskiftesykdommen. Trøtthet og uopplagthet påvirker skoleresultatene negativt, så hvis du vil være sikker på at han kommer inn på det han vil, er det lurt å skrive en søknad og legge ved legeerklæring til inntakskontoret i fylket. Snakk med rådgiver på skolen, når det begynner å nærme seg!
Lignende tråder
-
Tenåringer
Av Siven i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 3Siste melding: 23-11-09, 12:12 -
Jeg skal på skole
Av skaye i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.Svar: 5Siste melding: 10-03-07, 11:39 -
2,5 år siden jeg fikk diagnosen hypothyrose. Kjære dere, hva skal jeg gjøre?
Av Kvinne, 42 i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 16Siste melding: 12-05-05, 15:55

Svar med sitat

Bokmerker