Side 8 av 10 Først 12345678910 Siste
Viser søkeresultater 71 til 80 av 99
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    177

Standard

Ja, jeg er litt skeptisk til å legge til Levaxin siden jeg ikke reagerte så bra på det da jeg fikk kun det :( Men det er vel ingen annen mulighet til å øke T4? Jeg må vel gi det en sjanse.

Nå ble det jo lagt til den 25mg-dosen med Levaxin for en uke siden, så da bør jeg vel vente litt med å øke Armour. Eller? Økte sist 1.august, fra 60mg til 90mg pr dag.

Jeg skal prøve homeopat igjen, etter anbefaling av legen. Gikk hos en for 1,5 år siden. Da var det kun pga stadig tilbakevendende halsinfeksjoner, og det fungerte overraskende bra

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    177

Standard

Nå er jeg i tenkeboksen ang denne tilleggsdosen med Levaxin. Har igjen fått masse vann i kroppen og føler meg helt oppblåst :( De siste 4-5 dagene har jeg lagt merke til det. Både ankler, fingre og i ansiktet. Jeg vil ikke være sånn, det er ubehagelig. Lurer på å bare trappe den ned og ut og heller legge på en ørliten doseøkning med Armour.

Men finnes det andre måter å øke T4 på? Og MÃ… T4 opp?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg får også vann i kroppen når jeg bruker Levaxin. Svært mye da jeg gikk på bare Levaxin, men jeg prøvde et tillegg på 25µ i fjor - det gikk nesten akseptabelt, men da jeg økte det til 50 kom vannet og flere symptomer tilbake.
    Jeg har økt Armouren isteden og angrer ikke !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Nordland
    Alder
    45
    Meldinger
    533

Standard

Bambi, går du opp i vekt eller ned i vekt? kan du forklare meg hodepinen din? Er det smerte eller mer trykk du har da? Jeg får heller ikke bort hodepinen eller trykket eller hva jeg skal kalle det hos meg med ibux etc.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    177

Standard

Jeg går opp :x Tross iherdig jobbing for det motsatte.
    Hodepinen er konstant murring, nesten litt "fyllesyk"-følelse hver dag. Til tross for at jeg ikke engang har tatt et lite glass vin engang på aldri så lenge

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Nordland
    Alder
    45
    Meldinger
    533

Standard

Det høres litt ut som jeg har det, er en slags fyllasjuk følelse hehe som du kaller det. Men jeg blir dog dårligere hver gang når jeg tar medisindose, vet ikke om du blir det da. Hmm går opp i vekt... spiser du bare sunt da_? Svimler du noe, sliter med synet etc i tillegg?
    Jeg raser ned i vekt... DU går til ofterbo? Var du på det kurset i Oslo eller?

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    177

Standard

gutt81: Jeg går ikke til Oftebro, men har prøvd en diett som likner. Uten å merke stor bedring egentlig.

Jeg har ikke tatt Levaxin i dag, og merker stor forskjell allerede Mye mindre vann bare på en dag...Det får bare være, jeg kommer IKKE til å ta det mer. Heretter tar jeg Armouren min. Forresten ille at vi som rett og slett ikke TÃ…LER Levaxin blir "straffet" for det. Medisin MÃ… vi jo ha :evil:

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg må jo bare si fra da, et jeg også blei bedre når jeg ikke tok Levaxindosen.
    Jeg hadde så mange jævlige symptomer og disse varierte litt med dosen, blei sterkere og svakeere og noen forsvant og andre kom, men for å få noen fridager kutta jeg dosen en ukes tid.
    Bare for å slippe unna, og jeg gjorde dette vel vitende om når jeg begynte igjen kom en uke eller to som ikke var bedre akkurat.........

Jeg blei kvitt de fleste da jeg gikk over til Armour.
    12kg også.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Det var en gutt på det amerikanske forumet som hadde det akkurat likedan, hadde veldig høy TSH når han fikk diagnosen og fortalte om lignede problemer med å ta thyroxin. Vet ikke hvordan det gikk med ham.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    177

Standard Er det kun lav T4 som gjør meg slik?

Jeg begynner å bli lei og svært frustrert. Det er nå over 1 år siden jeg begynte med behandling mot stoffskifteplager. I løpet av den tiden har formen gått både opp og ned. Sett under ett er jeg ikke veldig mye bedre nå enn jeg var i fjor på denne tiden. Likevel er de fleste prøvene på vei til å se mye bedre ut.

Jeg lurer på om kanskje studiene tynger for mye. Blir syk av stress, både ositivt og negativt stress. I juli og august hadde jeg det veldig bra. Orket å være med på ting, være ute med barna, gå på tur osv.Fra september har formen gått jevnt nedover. Orker lite, selv treningen har jeg måttet redusere. Til min store sorg. Forelesninger kan jeg bare glemme.

Og jeg ble ganske irritert da jeg fikk følelsen av at homeopaten (som legen sendte meg til) syntes jeg var lat Jeg prøvde å beskrive hva jeg omtrent orket å gjøre på en vanlig dag.

Jeg har nå :
    fritt T4 på 9,6 (ref: 9,0-22,0)

Hva kan jeg gjøre for ev å få denne opp? Går nå på 2 grain Armour pr dag. Prøvde kombinasjon med Levaxin, men tåler det ikke. Gikk opp flere kg på 1 uke

Noe mer man bør tenke på?
    Cøliaki?
    Binyrer?

Skal til legen igjen snart, har nettopp tatt nye blodprøver. Er litt i ferd med å gi opp Balderklinikken nå og heller få fastlegen til å skrive ut Armour siden jeg likevel ikke har føler meg nevneverdig bedre.

Tsh og T3 ligger fint an.

TSH: 0,34 (0,2-4,0)
    T3: 4,5 (2,3-5,7)

Alle disse prøvene ble tatt i september. Før siste doseøkning. Mye mulig de er endret siden jeg ikke har de nye svarene ennå.

Side 8 av 10 Først 12345678910 Siste

Lignende tråder

1. Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i November 2011

Av Tina Jeanett i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 1
    Siste melding: 13-06-12, 16:01
  2. Jeg var syk lenge før jeg fikk diagnose lavt stoffskifte
    Av kaja5 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 9
    Siste melding: 14-06-10, 14:40
  3. Svar: 46
    Siste melding: 16-11-09, 17:52
  4. Fikk diagnose på lavt stoffskifte i 2002
    Av nosy i forumet Presentasjoner
    Svar: 0
    Siste melding: 24-05-06, 22:47