Bambi, jeg personlig mener at du slett ikke har vært i nærheten av å få prøve riktig mengde levaxin, hvis du hadde en så lav ft4 og så høy TSH på 125 µg levaxin.
Forverringen mener jeg kommer av at ft3 blir lavere når man tar levaxin, fordi kroppen din laget maks. t3 før du begynte med levaxin, og når man begynner med levaxin, så skrus deiodiseringsenzymene ned av den synkende TSH og endresultatet blir lavere ft3.
Hos meg var dt sogså slikt, ft3 var ganske høyt før levaxin (og ft4 var helt i bånn) men falt til under midten et sted etterpå på levaxin.
Jeg tror du ble ikke bedre fordi din ft3 sank. Jeg synes du burde få prøvd liothyronin eller Armour Thyroid i tillegg for å se om en ft4 og en ft3 (samtidig) på anbefalt nivå, ca to tredeler opp, gjør susen.
En ft4 i nedre fjeredel er ikke noen normal dosering.

Og har de tatt alle cøliakiprøvene? høyt PTH og lavt vitamin D er typiske for cøliaki eller andr tarmsykdommer.
De pleier også å ta præøver av calprotectin og diverdse andre festlige prøver ang. inflammasjon i tarm.
Vet om en som gikk i flerer år med veldig høy PTH og lav vitamn D og lavt kalsium (sekundær hyperparathyreose hter det da, det er ingen svulst) og legene gjorde ingenting, sa ikke engang at hun skulle spise kalk ellr D-vitamin (D-vitamin var på 60 og 60 er ofte nedre grense) og hun hadde diare i mange år og først nå, på Aleris, gadd de ta flere prøver (anbefaler privatklinikk slik som Aleriss hvis fastlegen har kjørt seg fast og ikke vil ta flere prøver) og de viste at det må være noe med tarmen. Hun får nå oppfølging og undersøkelser.
Høyt PTH gir en masse symptomer slik som depresjon, magesår, høyt blodtrykk og osteoprorose og fare for slag.

Så få tatt de mage-tarmprøvene, kan være IBS, inflammatoriske tarmsykdommer eller cøliaki FØR forsøk men glutenfri og gjærfir kost.

Jeg selv spiser glutenfri og det er ikke noe problem, kombinerer det med lavkarbo. Atkins eller candidadiett er slik også. det fins også norske nettsider for dem med candidadiett somhar slik kost også.
Men det vil være omtrent glutenfritt eller heot glutenfritt og man må ta cøliakiprøver først, før man begynner.

nora