Side 3 av 10 Først 12345678910 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 99
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av mona
    Ok, 4 uker er jo ikke så lange da - det klarer du Tenk på at innen mars er omme så er du ferdig - dersom du starter nå snart da sef!!

Det lureste er nok å legge opp en plan for hva du skal spise hver dag, skriv ned og forbered deg godt for en uke av gangen! Si ifra dersom du trenger noen oppskrifter så skal jeg se om jeg kan hjelpe deg. Det finnes jo heldigvis endel glutenfrie brød/knekkebrød på butikken har jeg sett - smaker sikkert helt ok!
    Jeg har lagt en sti til glutenfrit hjemmebagværk i denne tråd https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=12798 .

Der findes også en praktisk dansk "madside", der hedder http://www.madital.dk hvor man kan oprette sig som bruger, lægge madplaner og føre "regnskab" med det man spiser, så det er nemmere at holde øje med, end hvis det bare ligger på et stykke papir derhjemme.

På Madital.dk kan man oprette sig som en gæstebruger ved bare et klik, for lige at se om det er noget for een først.

Held og lykke
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

baremei Gjest

Standard Re: Kosthold og diett?

Sitat Opprinnelig skrevet av bambi

Er det noen her som har gått på noe slikt? Det er jo ikke mye man kan spise da. Forslag til hva man kan ha som enkel matpakke f.eks?
    Ev hvor kan jeg lete for å finne mer info?

Håper noen kan hjelpe litt, det er ennå en stund igjen til neste legekontroll.
    Vi har gjort det med 12-åringen i huset, og jeg har ikke tid nå, men jeg skal fortelle litt om det siden.

Ikke hvete, rug, bygg, havre, sukker, gjær, melk, egg i 5 uker, deretter har vi gjeninnført alt bortsett fra de fire melsortene.

Men det er viktig å avklare om det er gluten du ikke skal ha, eller om det kan være f.eks. ett eller flere av melslagene du ikke bør spise.

Og hva begrunner legen det i?

Hos guttungen går det bra når han spiser spelt, det inneholder jo gluten også. Gi ham en hvetebolle og ryggen hans blir som sandpapir i løpet av en times tid.

Vi tok blodprøver på Balderklinikken, og selv om det var med blandede følelser vi gikk dit har det etterhvert vist seg at vi er på rett spor. Forskjellene på guttungen er dramatiske på riktig og feil mat, og det påvirker konsentrasjon, hukommelse, "sosiale antenner", humør, utslett, evleblest og i det hele tatt.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    177

Standard Elendig form i finværet?

Vet ikke om det er tilfeldig eller ikke, men i dag har det vært helt strålende vær her. Likevel følte jeg med helt elendig etter en liten tur ute. Blir liksom så alt for varm og sol rett på meg takler jeg dårlig.

Bare jeg som er så "sær" ?

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Sørlandet
    Alder
    45
    Meldinger
    19

Standard

Har vært ute en tur i sola i dag jeg og, var deilig å gå ute!

Nå derimot, ligger jeg rett ut på sofaen og føler meg elendig :( Trodde det bare kom av at jeg har en halsbetennelse og at jeg hadde vært litt for aktiv i dag... Mulig at det har andre årsaker også, ikke godt å vite.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    386

Standard

Vet ikke om du er "sær", bare syk! Jeg har ligget og vært dårlig så mange finværsdager at jeg skjønner deg godt!

Men ikke i dag. I dag har jeg ryddet og kjørt et billass til returpunkt. Har ordnet 4 søppelsekker i tillegg som er restavfall. Har ikke vært mye ute, men er fornøyd.
    18 mnd med elendig form gjør at det hoper seg opp, så alt dette tok jeg fra en kjellerbod!

Måtte bare energien vare litt lenger denne gang...(banker i bordet)
    (og nå kjenner jeg at jeg er helt utslitt. men så ble jeg vekket 0530 i morges og har jobbet som en tulling. normalt å være sliten.)

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    177

Standard Forværring på Levaxin?

Hjelp, nå er jeg rimelig fortvilt :(

Etter at jeg startet på Levaxin for 6 mnd siden, har prøvene (og formen) min stadig blitt dårligere. Legen har ingen god forklaring på dette, og har nå besluttet nedtrapping og avsluttning av Levaxin-dosen min siden jeg ikke reagerer som forventet.

Men jeg er stadig ikke bra, har gått opp 12kg på 5 mnd tross trening og normalt kosthold.

Blir som erstatning satt på diett uten mel, melk, sukker og gjær. Aner ikke hvordan jeg skal kunne gjennomføre den, for jeg er så utrolig sliten. Og jeg ser at det krever en del innsats å unngå disse matvarene. Vil det virkelig hjelpe? Få stoffskiftet på rett vei?

Noen gode råd eller erfaringer mottas med stor takk

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard

Kanskje du har problem med binyrebarken? De som har det blir ofte ikke bedre av Levaxin. Søk på forumet her så finner du litt mer info.

En annen mulig løsning kan være at du bør prøve Liothryonin også. (Evt Armour...) Eller at du er feildiagnostisert og at du heller burde hatt en ME diagnose. Men hvis du er dårligere på Levaxin er det som sagt stor sannsynlighet for at det er binyrene.

Den dietten du nevner har fungert fint for meg. Er ikke så vanskelig som du tror. Spis brun ris og pasta sammen med salat isteden for brød. Kok opp ris slik at du har det stående. Lag mye salat slik at du har det også stående. Varier med ulike typer grønnsaker, kjøtt etc. slik at det blir spennede istedenfor slitsomt.

Lykke til!

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Frogn
    Meldinger
    382

Standard

Hei Bambi...
    Hva slags symptomer har du i tillegg til unormal vektøkning?
    Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
    Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    177

Standard

Kan nevne at det med binyrebarken ble vurdert. Men ut i fra de prøvene er kalsiumen min normal. Så da mente legen det var mindre sannsynlig. Han klemte og på halsen for å sjekke et eller annet (husker ikke hva han nevnte da )

Symptomer:
    Trøtt og sliten, kunne sovet myye mer enn jeg gjør.
    Dårlig konsentrasjon, "treg" i hodet
    Tiltaksløs
    Takler ikke stress
    Tåke-hode
    Hovne øyne, fingre/hender og ben
    Fryser
    Lav puls
    Lav pustefrekvens ("glemmer" å puste)
    Lavt blodtrykk
    Tykk tunge
    Deprimert
    Syklus-forstyrrelser
    Glemmer ting

Det er iallefall hva jeg kommer på i farten.
    Driver med nedtrapping av Levaxin nå, og prøver meg på diett etter påske. Skal heldigvis på ny kontroll i midten av mai.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

Standard

Den var ny for meg - at et normalt kalsium utelukker binyrebarkproblemer...(?) (For meg høres det ut som legen din kanskje heller har tenkt på parathyreoidea, som regulerer kalsiumstoffskiftet...) Og det er dessverre sånn at man omtrent skal være døden nær (bokstavelig talt) av Addison eller Cushing for at skolemedisinere skal anerkjenne at man har sånne problemer. Mulighetene man står igjen med er å kontakte mer alternativt orienterte leger (for eksempel Balderklinikken) - eller å prøve å finne ut av ting og behandle seg selv.

Jeg har samlet en del info om binyrebarkproblemer på hjemmesiden min:

www.stoffskifte.info/binyrebark.html

Side 3 av 10 Først 12345678910 Siste

Lignende tråder

1. Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i November 2011

Av Tina Jeanett i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 1
    Siste melding: 13-06-12, 16:01
  2. Jeg var syk lenge før jeg fikk diagnose lavt stoffskifte
    Av kaja5 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 9
    Siste melding: 14-06-10, 14:40
  3. Svar: 46
    Siste melding: 16-11-09, 17:52
  4. Fikk diagnose på lavt stoffskifte i 2002
    Av nosy i forumet Presentasjoner
    Svar: 0
    Siste melding: 24-05-06, 22:47