Sitat Opprinnelig skrevet av Bille Vis post
Den lange ventetiden skyldes at kun er 3 leger her som utfører den type operasjoner. Det er lang ventetid på det meste av behandlinger her til lands, dessverre.

Jeg reduserer ikke dosen med Levaxin pga den medfødte feilen jeg har som medfører en puls på minst 200. Jeg har en for høy hvilepuls, 100 -110 i minuttet, og det sliter på hjertet. Og det skyldes at stoffskiftet er for høyt. Hvilepulsen var lavere før, men husker ikke når den steg. Kanskje ett år siden. Har forstått det slik at man kan se på EKG om stoffskiftet er for høyt eller lavt.

Kardiologen sa også at jeg måtte, sammen med fastlegen, finne den rette dosen med Levaxin som gjør at jeg ikke blir slapp osv. og heller ikke har høy hvilepuls.
Meg bekjent kan ikke stoffskiftet påvises ved EKG;
høy hvilepuls assosieres med høyt stoffskifte, men også med flere andre tilstander.
Lav hvilepuls assosieres med lavt stoffskifte og flere andre tilstander.
Ergo er det helt umulig for en kardiolog og si at den høye hvilepulsen betyr at man er overdosert.

Jeg har høy hvilepuls, oftest mellom 90 og 120, men jeg er IKKE overdosert. Hos meg er det blant annet antistoffet TRAS som spiller inn.
Om kardiologen jeg var hos hadde sagt at jeg måtte kutte ned på levaksinen, hadde jeg protestert heftig.

edit; og der kom Anisa meg i forkjøpet