Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 14 av 14
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Vestlandet
    Meldinger
    207

Standard Sv: Uden nok mavesyre, virker medicin ikke. Om Achlorhydria og Hypochlorhydria

Sitat Opprinnelig skrevet av Bille Vis post
    Har brukt potetmel utrørt i saft for å dempe denne sultfølelsen. Og det virker også. Bruker også potetmel mot kvalme som kommer av for mye eller for lite magesyre.
    Hmm... E det en trøndersk oppskrift ? Æ flytta nok for tidlig fra Trøndelagen te at æ fikk med mæ det her knepet . Dæm bruke itj slikt her på Vestlandet, sjø .

Fra spøk til alvor: ved neste sultperiode så skal jeg prøve ut potetmel i saft! Kvalme er jeg heldigvis ikke plaget av, men har en slapp muskel som av og til vil sende opp syre - til tross for lite av det slaget. Håper du har rett i at det hjelper.
    Hilsen fra en X sør-trønder

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    81
    Meldinger
    2,323

Exclamation Sv: Uden nok mavesyre, virker medicin ikke. Om Achlorhydria og Hypochlorhydria

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Mavesyrebrist ser ud til, før ellers siden at ramme alle med hypothyreose. Jo længere man har været syg uden behandling, eller er i ikke-optimal behandling (slet og ret undermedicinering) - jo større bliver effekten på mavesyre hos de pågældende patienter. At en hypothyreose-patient skulle have sin mavesyrestatus i orden - er en sjælden undtagelse, og at dømme efter beskrivelser af plager som følger hypothyreose - har jeg endnu ikke hørt om en hypothyreose-patient uden problemer med mavesyre - uanset om vedkommende er klar over det eller ej.
    Les om sammenhengen mellom lav-salt diett og mangel på magesyre: Importance of Salt in our Diet (Part 1) and Importance of Salt in Digestion (Part 2).
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Arrow Sv: Uden nok mavesyre, virker medicin ikke. Om Achlorhydria og Hypochlorhydria

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    ..
    Ud over at tage skridt mod at sænke pH-værdien i mavesækken - vil tilskud af mineraler og vitaminer gøre godt. Vitaminer og mineraler,
    herunder B12-vitaminet der optages rigtig ringe ved achlorhydria og hypochlorhydria
    anbefales normalt for at kompensere for malabsorption af næringsstoffer.
    Fødevarer med høj næringsværdi for uønsket mikroflora bør undgås, herunder homogeniserede, ferske og syrnede mejeriprodukter.
    ..
    Jeg var og søkte på B-12 plaster da jeg fant dette (hvordan-a-kurere-vitamin-B12-mangel):
    http://www.prgmea.com/16/2012/03/hvo...12-mangel.html

"Unngå syrenøytraliserende midler for å kurere vitamin B12 mangel.
    Forskning tyder på at halsbrann og sure reflux kan være tegn på magen produserer for lite saltsyre som kan føre til vitamin B12 mangel.
    Saltsyre hjelper kroppen absorbere vitamin B12. Antacida kan senke saltsyre syrer øker vitamin B12 mangel.
    I stedet for antacida prøve å ta en saltsyre supplement for halsbrann."

Dette er vel mer eller mindre det samme som du skriver Anisa - bare litt annet ordvalg..
    Så langt, så godt - men (alas ) lenger ned så kommer de med tips om at:
    forskning viser at to glass melk hjelper til og absorbere B12 bedre..
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Asker
    Alder
    54
    Meldinger
    194

Standard Sv: Uden nok mavesyre, virker medicin ikke. Om Achlorhydria og Hypochlorhydria

Fikk en aha opplevelse da jeg prøvde hcl betaine i julen 2013. Tenkte jeg skulle prøve ut dette da jeg tidligere har fått mye halsebrann, stinn mage etc av ribbe og annen julemat uavhengig av mengde. Min opplevelse var at jeg fikk ingen halsebrann og fordøyelsen fungerte veldig bra. I tillegg så kunne jeg spise hveteboller, brød og kaker som jeg tidligere i perioder ikke har kunnet spise uten halsebrann og luft i magen. Jeg har i tillegg en mor som har gått på "Nexum" i mange år som nå har kunnet kuttet ut dette etter påbegynt behandling med Hcl. Vært og prøve for de som sliter med lignende plager. Gjerne i kombinasjon med Now Superenzym.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Mangel på mavesyre. Om Achlorhydria og Hypochlorhydria
    Av Anisa i forumet Sykdommer og tilstander som utvikles PÅ GRUNN AV lavt stoffskifte
    Svar: 14
    Siste melding: 13-09-14, 08:20
  2. Når medicin mod depression ikke virker
    Av Anisa i forumet Depresjon
    Svar: 8
    Siste melding: 24-09-11, 17:12
  3. Virker ikke radiojodbehandlingen?
    Av Flawless i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 25-07-09, 22:31
  4. Kender nogen forløbet af Hashimoto? Er uden medicin-men har det godt...hvorfor??
    Av ayla i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 15
    Siste melding: 21-03-09, 15:15
  5. Svar: 1
    Siste melding: 13-01-09, 16:01

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •