Viser søkeresultater 1 til 10 av 56
Hybrid View
-
07-01-13, 12:05 #1
Sv: Disponert for stoffskifte problemer i følge legen...
Jeg har slitt mye siste ukene med at jeg er ganske så nervøs for at endokrinologen kanskje har rett i at det ikke er stoffskiftet som er problemet mitt, og at jeg i såfall holder på og overdosere meg, og ubevisst/bevisst går og kjenner etter hyper-symptomer, pulsen er helt normal når jeg sjekker den, og har heller ikke kjent noe hjertebank, så jeg har trappet opp, men har ikke vært helt lett...
Jeg tok 1x30mg om morgenen og 0,5x30mg litt før middag i noen dager til før jeg økte til å ta 1x30mg også før middag, totalt 60mg om dagen i nesten en uke, og dette gikk bra. Så økte jeg med en halv til om morgenen i nesten en uke, hvilket også gikk bra. Forsøkte så med 1x60mg om morgenen + 1x30mg før middag som før, og virket å gå bra, men jeg våknet om natten av at det var vondt å trekke pusten (lå på siden, og hadde stikkende smerte midt i ribbeinsområdet, dette ga seg da jeg la meg på ryggen) og kjente da at jeg var veldig kortpustet og anspent i overkroppen, og det tok en stund før det roet seg og jeg døste av.
Jeg tok da 1,5x30mg når jeg stod opp + 1x30mg før middag og kjente jeg var litt anspent og kortpustet den dagen, men det ga seg etter hvert. Tok det samme dagen etter også uten noe ubehag. Har så forsøkt med 1,5x30mg morgen og 1,5x30mg før middag i noen dager, og har kjent anspenthet og kortpust bygger seg litt opp utover kvelden, for så å gi seg...
Jeg våknet så i natt, ikke pga vondt eller noe, men var veldig nervøs/redd jeg var overdosert, så mulig jeg har drømt noe?. Jeg var skikkelig anspent og kortpustet, og tok litt tid før jeg klarte å roe ned, og sovne/døse av igjen. Jeg var fortsatt noe anspent og kortpustet da jeg stod opp, og tok da kun 1x30mg, og kjente etter tre kvarters tid at jeg var mye mindre anspent og pusten bortimot normal. Nervøsitet i seg selv kan jo fint gjøre en anspent og kortpustet, men da skal det vel ikke gi seg etter medisin inntak, så meget mulig det er som Tily sier et hypo-tegn? Jeg synes bare det så rart det kommer når jeg trapper opp?
-
08-01-13, 12:09 #2
Vedr. hals/stemmebånd og pust :
http://nhi.no/sykdommer/ore-nese-hal...nge-29866.html
Det var også et innslag om dette på Dagsrevyen 05.01.13.
Vedr. holdning og pust:
http://www.levbra.no/artikkel/har-du...ldningsproblem
Så er det også et hyposymptom. Det er viktig å tenke gjennom om det kan være andre årsaker til tungpust i tillegg. Stive muskler er jo også vanlig. Jeg tror ikke opptrappingen din er årsak, men tar du det opp med legen kan det lett bli "ja, hva var det vi sa, du skal ikke ha disse medisinene".
-
08-01-13, 13:17 #3
Tusen takk, men kjenner meg vel ikke igjen i beskrivelsen av stramme stemmebånd, og tungen min er ganske normal, så er nok ikke det.
Jeg hadde forøvrig ganske så vondt i korsrygg, rygg og skuldre i går ettermiddag/kveld (+ det meste av kroppen i mer eller mindre grad) så meget mulig økede hypo-symptomer ellers så har jeg en influensa på gang...
Lignende tråder
-
Lavt stoffskifte og problemer med lav magesyre
Av anitab i forumet Enzymer og magesyreSvar: 5Siste melding: 30-03-12, 22:13 -
Hva sier regjeringen om stoffskifte problemer?
Av Stina i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 9Siste melding: 20-12-11, 14:48 -
Lavt stoffskifte og problemer med lav magesyre
Av anitab i forumet Sykdommer og tilstander som utvikles PÅ GRUNN AV lavt stoffskifteSvar: 0Siste melding: 02-10-08, 13:10 -
Høyt stoffskifte. Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv
Av sandra i forumet Graves sykdomSvar: 61Siste melding: 10-04-07, 19:24

Svar med sitat
Bokmerker