Kjære Anisa
Dette fortjente du ikke. Du er alltid en som stiller opp for andre og det å måtte kjempe seg gjennom dette uten å selv be om støtte er ganske typisk for deg. Du er en kampens kvinne og du har måttet lære deg å stole på deg selv for å komme deg opp fra mange vonde fall i livet.

Må allikevel kommentere det du beskriver som den negative siden av thyroid. Jeg har vel hatt det som du beskriver, kanskje tom ekstrem varianten. Du sier du har hatt influensa uten feber osv. Jeg har ingen slike infeksjonssykdommmer. Ikke feber, sår hals, forkjølelse, omgangssyke, altså ingen verdens ting på ihvertfall 10 år. Og selvsagt er det en lykke. Men har aldri assosiert dette til min syntetiske stoffskifte behandling. Lurer derfor på om du kan si litt om hvorfor du mener det er baksiden at thyroid behandling? Har alltid tenkt at det henger sammen med et overaktivt immunforsvar, som jeg har fått føle konsekvensen av både i form av fravær av infeksjonssykdommer og i form av nærvær av autoimmun sykom som hashimotos. Jeg har også tenkt mange ganger og fordi jeg har sett folk rundt meg som kan holde seg hjemme fra jobb et par dager fordi de har feber at det hadde vært godt å ha en slik pustepause i hverdagen. Det er en tanke jeg kan tillate meg fordi jeg bor i et land med gode velferdsordninger og fordi jeg jobber i staten med gode sykelønnsordninger. Jeg sier ikke at jeg ønsker meg sykdommen, men jeg har av og til ønsket meg en unnskyldning til å kunne ta en pause fra jobbhverdagen. Skjønt jeg i grunnen har vært nok syk pga stoffskiftet, og kanskje er det det som gjør at jeg føler jeg kunne trenge en pause iblandt også, men det føles alltid som en dårlig unnskyldning sammenlignet med 39 i feber.

Så har jeg også som du vet bakgrunn i helsevesen og vet at nå etter at jeg fyllte 40 så går det bare i nedoverbakke med det gode immunforsvaret;-). Jeg tror altså at jeg i årene fremover kan få merke mer til forkjølelser osv fordi alle fra naturens side får dårligere immunforsvar etter fyllte 40. Du tror ikke at det er dette som har gjort seg gjeldende hos deg også? Ønsker deg all god helse i tiden fremover. Stor nyttårsklem fra Blondie