Side 11 av 11 Først 1234567891011
Viser søkeresultater 101 til 105 av 105
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Når tar dere medisin?

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    .... og melatonin er ikke søvndyssende.
    Nåeh ... det er jeg nu ikke enig med dig i Anisa Det er ikke sikkert, det står i nogen af bøgerne, og måske er det ikke almindeligt heller, men i hvert fald blir jeg ret så søvnig af det. Måske er jeg ikke den eneste

Jeg er rigtig glad for at bruge melatonin ind imellem. Men jeg har hæftet mig ved, at rexxy69 et sted skriver, at hun for mere antistof ved at bruge det. Min mor har vist - fået - samme problem. I hvert fald føler hun, det påvirker hende negativt. Ville bare lige tilføje dette, for måske forklarer det noget for nogen. Kan være svært at rede ud, hvad der laver dette eller hint problem nogle gange ...

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Talking Sv: Når tar dere medisin?

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Nåeh ... det er jeg nu ikke enig med dig i Anisa Det er ikke sikkert, det står i nogen af bøgerne, og måske er det ikke almindeligt heller, men i hvert fald blir jeg ret så søvnig af det. Måske er jeg ikke den eneste
    Jaeh... men det er fordi din nat-cortisol bliver dæmpet af melatonin, og med det bliver søvn-mekanismen virksom, hvorimod cortisol kvikker op og fortrænger søvnen.

Man falder altså ikke søvn, bare fordi man tager en pille melatonin i løbet af dagen (medmindre man har været i byen natten forinden, eller er dødtræt i forvejen, men da kan man falde i søvn uanset hvad).
    Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Jeg er rigtig glad for at bruge melatonin ind imellem. Men jeg har hæftet mig ved, at rexxy69 et sted skriver, at hun for mere antistof ved at bruge det. Min mor har vist - fået - samme problem. I hvert fald føler hun, det påvirker hende negativt. Ville bare lige tilføje dette, for måske forklarer det noget for nogen. Kan være svært at rede ud, hvad der laver dette eller hint problem nogle gange ...
    Der er kun en ting at gøre når "gevinsten" er umagen værd: prøve sig frem.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    74
    Meldinger
    852

Post Re: Når tar dere medisin?

SØVN-NATT MEDISINERIG

Jeg startet med 90 mg armour, (bruker nu 5 G armour).
    Tok det fra 06.30 og tilbake en halv time til kl 03.00. Fungerte ikke, ble trøtt men trodde det hadde sammeheng med tilvenning av klokke som vekket meg om natten. Etter en uke plaget klokken og vekkingen ikke meg mer. Så det skulle ikke være det. Dosen tenkte jeg.

Så ny dose ny 2 G start 06.30 og stiller nu tilbake en halv time hver 3 dag ca. Er så trett om morgen at fy. Blir vekket kl 9.30 og klarer ikke å stå opp før en halv time eller en time. Sover da fra senest 01.00. i natt var det andre natt på kl 05.30 men det ser ut til at blodtrykk responerer bra(går ned) og temp går opp. MEN formen NEI.

Har noen opplevd det samme???????Har noen innspill???????

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Re: Når tar dere medisin?

Sitat Opprinnelig skrevet av Fruemå Vis post
    SØVN-NATT MEDISINERIG

Jeg startet med 90 mg armour, (bruker nu 5 G armour).
    Tok det fra 06.30 og tilbake en halv time til kl 03.00. Fungerte ikke, ble trøtt men trodde det hadde sammeheng med tilvenning av klokke som vekket meg om natten. Etter en uke plaget klokken og vekkingen ikke meg mer. Så det skulle ikke være det. Dosen tenkte jeg.

Så ny dose ny 2 G start 06.30 og stiller nu tilbake en halv time hver 3 dag ca. Er så trett om morgen at fy. Blir vekket kl 9.30 og klarer ikke å stå opp før en halv time eller en time. Sover da fra senest 01.00. i natt var det andre natt på kl 05.30 men det ser ut til at blodtrykk responerer bra(går ned) og temp går opp. MEN formen NEI.

Har noen opplevd det samme???????Har noen innspill???????
    Kære Fruemå

Jeg ved, at der pågår en samtale om Paul Robinsons circadianske metode i din egen tråd, men alligevel vil jeg gerne foreslå, at du - forinden, ikke mindst for tilpasningen af overgangen - vil overveje foreløbigt kun at tage ikke 5 grain, men kun 3-4 grain af Thyroid til natten, når du skal i seng. Ikke senere. I en periode, ikke kortere end måned, uanset om du evt. bliver for vågen de første 7-10 dage. Det er ikke sikkert at det sker, men hvis det gør... Kun hvis man er påfaldende og utvivlsomt træt og slap i forhold til før med 5 grain, kan man øge med ½ et par dage - men jeg tvivler, idet mange har erfaret at natmedicineringen, med tiden kræver faktisk lidt lavere doser af Thyroid/Levaxin, end hvis man enten deler over dagen, eller tager det hele på en gang om morgenen.

Hvis formen fortsat er utilfredsstillende efter en måned, da bør rT3 måles sammen med total T3, og hvis ratioen er for lavt (det plejer det være i så fald), da er tiden inde til at teste CT3M med ren T3 = Liothyronin i 14-15 uger, idet det tager 12 uger inden rT3 er "udryddet" fuldstændig fra kroppen. Den eneste kilde til rT3 er T4, og når T4 (fra Thyroid) ikke længere er til rådighed - forsvinder rT3, og med den forsvinder også den dæmpende effekt rT3 ellers øver på stofskiftet.

Når den bio-hormonelle rT3-fri situation er helt ny for dig, da kan du overveje hvad der er bedst for dig fremover: at trappe Liothyronin ned samtidigt med at trappe Thyroid op indenfor CT3M, eller du - på baggrund af egne erfaringer - tror mest på at fortsætte med "klassisk" CT3M/Liothyronin.

Som jeg har fulgt med din skæbne i din egen tråd, og det har jeg gjort hele tiden, er jeg i tvivl om en "diffus" kombination af Thyroid/CT3M lige nu er den rette for dig, i forhold til at dine hormoner generelt lader til at være noget u-synkrone i forhold til hinanden, og før du får styr på netop din egen, aktuelle circadianske rytme, som for mig at se iflg. dine egne beskrivelser - lige pt virker ret så adspredt.

Man kan bringe sit biologiske døgnur op i overensstemmelse med den oprindelige (medfødte = sunde) biologiske rytme ved at tage melatonin hver dag på samme tidspunkt beliggende mellem kl. 22 - 22:30 hvis man plejer gå tidligt i seng, eller mellem kl. 23 og midnat, hvis man plejer at lægge sig lidt senere. ½ time før melatonin tages den fulde dose af Thyroid.

Man skal dog være opmærksom på, at i vores alder kommer melatonin for at blive livet ud, idet melatonin falder med alderen helt ned til under 10% af, hvad den var i barneårene, og afbrydelsen af tilskud i en høj alder vil altid medføre speedende "naturlige" forfald, uanset den øvrige behandling med Thyroid, CT3M eller Levaxin.

Du er allerede gået igennem så meget besvær uden at give op, hvor flertallet af andre for længst ville have opgivet, at jeg tør fortælle dig hvad jeg mener i forhold til mine og andres erfaringer, er denne chance værd at prøve af. Særlig da denne fremgangsmåde i sig selv, ender ikke med at blive en del af problemet eller en stress-faktor.

Du har min allerdyyybeste respekt og venlighed!
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    74
    Meldinger
    852

Post Re: Når tar dere medisin?

Hei

Jeg blir så glad for dine og andres innspill. Jeg har ikke prøvd å ta 5 G hele dosen til natten. Der har jeg uttrykt meg feil har kun tatt 90 m og 120 mg da dette skulle være nok til å få igang binyrene. Har også trappet ned !/2 cortef.

Skal virkelig prøve å ta 3 el 4 G på kvelden når jeg legger meg. Hvilken god ide. Jeg tok 90 mg en kveld kl 23 og sovnet som et barn til 03.30 tok ny dose og sovnet igjen kl 4.00.Men formen sa at tidspunktet ikke var helt rett. Har prøvd over ca 3 netter.

Har aldri målt rT3 bare T3. Så nå har jeg noe å diskutere med legen nu på tirsdag. Kjenner veldig på at jeg trenger hjelp til å få opp aldrostonon nivåene. Så siden både den medisin og ren T3 virker inn på mitt allerde forhøyet blodtrykk. Så kan jeg velge å få opp aldrostononen. Jeg vet at hvis natt medisin virker vil det også komme nivået på aldrostononen tilgode. Det er et stykke dit og nivåene går ned.

Melatonin samme tid, jeg har tatt den når jeg har gått til sengs. Vel det varierer. Gode tips igjen.
    Ellers har jeg fått øktet tempraturen på morgene. Dose økning og natt medisin har økt den med 0.2. Nu 36.8 noen ganger 36.7.
    Det er ikke et tema å gi opp, jeg har brukt 12 år på levaxin og dit skal jeg ikke igjen.
    Fin dag til deg

Side 11 av 11 Først 1234567891011

Lignende tråder

1. Hvordan klarer dere dere i arbeidslivet?
    Av Inemor i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifte
    Svar: 20
    Siste melding: 29-10-12, 08:21
  2. Når tar dere medisin?
    Av iselin i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 109
    Siste melding: 04-08-11, 00:43
  3. Svar: 7
    Siste melding: 07-04-11, 11:58
  4. Trenger jeg mer levaxin eller annen medisin tror dere?
    Av Daffy i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøver
    Svar: 7
    Siste melding: 29-12-09, 18:16
  5. Hvor mye aktivitet har dere i hverdagen, prøver dere å få trent?
    Av madonna i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 6
    Siste melding: 01-08-06, 22:13

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn