Viser søkeresultater 1 til 10 av 76

Hybrid View

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    51
    Meldinger
    352

Standard Sv: Haster!! Husker ikke hvor mye Armour jeg skal ta!!

Hvis styrken på tablettene i boksen er 30mg, så er en hel tablett 30mg. I såfall bør du begynne med to hele tabletter, altså 60mg, som ca. tilsvarer 100mg. Levaxin.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Bytte fra Levaxin til Armour

Sitat Opprinnelig skrevet av Mumimamma Vis post
    Hvis styrken på tablettene i boksen er 30mg, så er en hel tablett 30mg. I såfall bør du begynne med to hele tabletter, altså 60mg, som ca. tilsvarer 100mg. Levaxin.
    Det er ikke helt korrekt, Mumimamma. 60 mg svarer til kun en grain og indeholder kun 38 mcg T4 og 9 mcg T3. Hvis man skifter over til Armour fra 100 mcg Levaxin fordi det har ikke virket godt nok før, da vil 60 mg af Armour heller ikke virke godt nok, fordi 60 mg er alt for lidt.

Milli Du har spurgt om det før... jeg har svaret dig i lørdags, sidste uge....

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Hvis den tablet du har fået besked på at indtage er på ca. 60 mg - da er det alt for lidt.

Normal effektiv dose for folk der går fra 100 mcg Levaxin er to grain = ca. 120 mg. Armour.

Nogle Levaxin-faster nogle dage før de starter på Armour, mens andre bytter direkte over.

Det sidste er det bedste, mener jeg, idet der er ingen grund til at udsætte kroppen for at tømme T4-lageret og skulle tåle endnu mindre T3 end de i forvejen er i underskud af (ikke "optimal" virkning af levaxin).
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2012
    Sted
    sørlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    81

Standard Sv: Bytte fra Levaxin til Armour

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Det er ikke helt korrekt, Mumimamma. 60 mg svarer til kun en grain og indeholder kun 38 mcg T4 og 9 mcg T3. Hvis man skifter over til Armour fra 100 mcg Levaxin fordi det har ikke virket godt nok før, da vil 60 mg af Armour heller ikke virke godt nok, fordi 60 mg er alt for lidt.

Milli Du har spurgt om det før... jeg har svaret dig i lørdags, sidste uge....
    JUpp, jeg vet jeg har spurt om dette før - men jeg er treg i toppen og må ha ting inn med te-skje, helst flere ganger slik at jeg forstår det ;)
    Men takk for svar - igjen. Takk også til deg Mumimamma. Jeg må jo innrømme jeg ble litt forvirret nå...

I følge mumimamma, skal jeg ta to hele tabletter, slik jeg selv også trodde. I følge deg, Anisa, skal jeg da altså ta 4 tabletter ( for å komme opp i 120 mg..) Hmm...kanskje jeg bør "safe" og kjøre på med 3 - og se hvordan det funker.
    Etter min første dag på 2 tabletter armour, merker jeg ingen forskjell fra levaxin, what so ever. Men legen sa jeg burde merke forskjell på dag to eller tre...Vi får se da, men i morgen tar jeg 3 tabletter da

Takk for innspill til meg som ikke helt skjønner alt dette.

God helg

Lignende tråder

1. Svar: 2
    Siste melding: 07-04-12, 10:41
  2. Lavt stoffskifte - ny diagnostisert
    Av Monica87 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 15-02-12, 06:56
  3. Nylig diagnostisert lavt stoffskifte
    Av HildeM i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 56
    Siste melding: 01-09-10, 12:23