Viser søkeresultater 1 til 10 av 100
Hybrid View
-
08-12-12, 11:04 #1
Sv: 30 år med lavt stoffskifte - uten å vite det
Mener å ha lest at Lio bør taes i 2 daglige doser, morgen og ettermiddag, pga den tas fort opp og går fort ut igjen, men det gjelder kanskje bare de som får hyper symptomer kort tid etter de har tatt Lio?
-
08-12-12, 11:41 #2
Ja, jeg aner ikke! Ble så usikker etter å ha lest mye om Lio her at jeg startet en egen tråd om det for å få andres synspunkter
-
09-12-12, 11:09 #3
For ikke å miste oversikten her må jeg nesten føre opp mine daglige erfaringer med Lio.
Dag 1, fredag: Økt varmefølelse (må på ingen måte forstås som at jeg er varm, bare fryser bittelitt mindre. Fortsatt iskald altså)
Dag 2, lørdag: Økt varmefølelse i samme grad som dag 1 (men må fortsatt ha på ullstillongs og to gensere innendørs)
Dag 3, søndag: Energikick ca en time etter inntak.Tiltakslyst, evne til å få gjennomført små, selvpålagte arbeidsoppgaver. Ikke like mye varmefølelse, men varmere på hendene enn før Lio-start.
-
10-12-12, 11:09 #4
Dag 4: Merkbart lunere en times tid etter inntak. Føles også litt som om jeg har (trommehvirvel) en antydning til hukommelse og evne til å strukturere tankene mine
Kjenner dog en del symptomer på Levaxin-mangel, antakelig fordi kuttet i Levaxin fra 125 til 100 begynner å gjøre seg gjeldende (hvis noen har noe synspunkt på dette så tar jeg imot tilbakemeldinger med takk):
- Smerter i føttene (i sener)
- Smerter i korsryggen ved gange
- "Rusk" i halsen, ofte behov for å kremte
-
11-12-12, 09:19 #5
Dag 5: Litt mindre virkning av de 10 mcg jeg tok om morgenen. Vanlig romtemperatur (22 grader), men fryser fortsatt ganske mye.
Tok derfor 5 mcg ekstra kl 09:45.
Edit: Kl 10:25: Oioioi, for en deilig, deilig varme i kroppen
Det føles generelt litt som om den indre isende kulden delvis har fjernet seg fra overkroppen, men fortsatt er høyst merkbar i armer og bein.
-
23-12-12, 12:29 #6
Så ble det et hopp i oppdateringen.
Den siste uken har jeg knapt merket noe til de 10 mcg Lio jeg har tatt hver morgen, og legen hadde vel rett da han sa det kom til å bli en kickstart først, som deretter ville forsvinne.
Snakket med legen på telefon torsdag denne uken, og endelig ga han meg velsignelse til å eksperimentere litt på egen hånd

Dagen etter samtalen doblet jeg derfor Lio-dosen til 20 mcg. Dessverre merket jeg ingen verdens ting. Kanskje jeg var litt kjapp, men etter den ene dagen uten effekt bestemte jeg meg for en ny stratgi:
Jeg går opp igjen til 125 mcg Levaxin og blir på 10 mcg Lio inntil videre. Det føles som om det er en del symptomer Levaxinen tar seg av og en del som Lioen tar seg av. Har mest lyst til å øke Lioen til 20 mcg også, men det kan vel kanskje bli litt vel mye for kroppen på en gang.
I tillegg har legen bedt meg slutte på p-piller slik at jeg kan få tatt noen grundige prøver i midten av januar.
Setter pris på det hvis noen har noen innspill eller nyttige erfaringer
-
23-12-12, 13:06 #7
Som jeg sa i den andre tråden din kan det bli litt kraftig kost å hoppe rett fra 10 til 20 mcg Lio. Jeg anbefaler deg å øke 2.5 mcg av gangen, og øke hver 4. - 14. dag utfra reaksjonene dine. Det å øke langsomt tror jeg er ukjent for både din lege og mange andre. Lio har kort levetid, derfor er det ofte lurt å ha flere doser med Lio utover dagen. Derfor bør du teste ut om det fungerer bedre med flere enn en dose, mange har 2-4 doser daglig. Lio har en slags bølge effekt i kroppen. Den virker, da er du på toppen av bølgen, deretter avtar virkningen. Så er kunsten å finne hvor stor avstand dt skal være mellom dosene. I tillegg bør du herme kroppen slik at dosene er høyest tidlig på dagen, og lavere senere på dagen. Det er også individuelt hvor sent siste dose skal være. Noen kan ikke ta Lio etter kl 16, da får de ikke sove. Andre, som meg, trenger T3 for å sove godt.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
De fleste har (cøliaki) sykdommen uten å vite det
Av Vigdis i forumet Mage/tarm/urinveieSvar: 0Siste melding: 25-10-11, 08:12 -
Lavt stoffskifte uten antistoffer
Av Persa i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 89Siste melding: 16-09-10, 10:36 -
Jeg fikk vite for ca. åtte mnd siden at jeg har lavt stoffskifte, er 28 år.
Av liten i forumet Lavt stoffskifteSvar: 78Siste melding: 04-06-07, 20:27 -
Vi har fått vite at jenta vår på 3,5 år har lavt stoffskifte
Av mamma til 4 i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 6Siste melding: 22-12-06, 20:58 -
Når jeg nå har fått vite at jeg har lavt stoffskifte...
Av lilly i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 05-09-05, 16:24

Svar med sitat

Bokmerker