Viser søkeresultater 1 til 10 av 100
Threaded View
-
07-12-12, 19:45 #33
Sv: 30 år med lavt stoffskifte - uten å vite det
Tusen takk for svaret ditt!
Ang. dette med å redusere dosen med Levaxin når man begynner på Lio: Jeg tror kanskje legen min tok med i beregningen at jeg snart skal ta enda grundigere blodprøver enn før, og at jeg derfor snart må slutte på p-pillen. Og da vil man jo som kjent få en liten boost i stoffskiftet (i teorien).
Han er avdelingsoverlege ved Hormonlaboratoriet på Aker sykehus, så jeg har en slags tro på at han vet hva han gjør
Foreløpig er vi ikke kommet så langt at jeg selv får dosere og bestemme (eller jeg gjør jo som jeg vil, men jeg vil høre på legen inntil videre), men han skal ringe meg om 2 uker for å høre hvordan det går og om vi skal justere dosen i Levaxin eller Lio. Det setter jeg stor pris på, at han følger meg opp oftere enn han er forpliktet til!
I dag har jeg forresten kjent en liten forandring: Jeg er bittelitt varmere
Jeg er på ingen måte varm, men jeg ber til høyere makter om dette må vare.
Tusen takk for gode råd! Jeg skal lese i forumtråden du anbefalte og spørre legen om dette med reduksjon av Levaxin sammen med Lio-start!
Lignende tråder
-
De fleste har (cøliaki) sykdommen uten å vite det
Av Vigdis i forumet Mage/tarm/urinveieSvar: 0Siste melding: 25-10-11, 08:12 -
Lavt stoffskifte uten antistoffer
Av Persa i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 89Siste melding: 16-09-10, 10:36 -
Jeg fikk vite for ca. åtte mnd siden at jeg har lavt stoffskifte, er 28 år.
Av liten i forumet Lavt stoffskifteSvar: 78Siste melding: 04-06-07, 20:27 -
Vi har fått vite at jenta vår på 3,5 år har lavt stoffskifte
Av mamma til 4 i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 6Siste melding: 22-12-06, 20:58 -
Når jeg nå har fått vite at jeg har lavt stoffskifte...
Av lilly i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 05-09-05, 16:24

Du kan sagtens have jodmangel, selv om din jod/urinprøve "siger" noget andet. Det som måles i urinprøven er den mængde jod, som kroppen udskiler i løbet af et døgn. Hvis kroppen har udskilt "for lidt" - har man jodmangel. Hvis kroppen har udskilt "nok" - har man ikke jodmangel. Alligevel kan det være forkert resultat, hvis du spiser mad tilberedt med flerumættede, dvs. de såkaldte "sunde" planteolier, der er stygge ved kroppens beholdning af jod. Jo mere flerumættet plantefedt man spiser, jo mere jod skylles ud af kroppen. Og jo mere jod skylles ud, jo mere forfalskes resultatet af jod-i-døgnurin til at vise "ingen jodmangel", selv om man netop sagtens kan have alvorlig jodmangel alligevel. Hvis du ønsker forhindre at prøveresultatet bliver forfalsket, bør du udelukke alle flerumættede planteolier inkl. hvor de indgår som ingrediens i "købe-fødevarer" i et par uger inden du begynder opsamle døgnurinen. Du kan læse om helseproblemer disse "sunde" olier er årsagen til
Svar med sitat

Bokmerker