Viser søkeresultater 1 til 10 av 100
Threaded View
-
07-12-12, 06:59 #33
Sv: 30 år med lavt stoffskifte - uten å vite det
Hei igjen, lenge siden en oppdatering nå.
Det har gått opp og ned siden sist, men mest ned dessverre. Inntil i går gikk jeg på 125 mcg Levaxin og følte meg fortsatt ELENDIG.
I går konkluderte legen min med at jeg antakelig er riktig medisinert på Levaxin nå (etter å ha sett på blodprøvene) siden jeg i tillegg ikke kjente det "hoppet" i formen forrige gang jeg økte.
Jeg ble så fortvila og sa at dette kan jo ikke stemme, jeg fryser like mye som om jeg ikke var medisinert! Han sa at jo, du er nok godt medisinert med Levaxin. Jeg hadde gråten i halsen hele legetimen. Så begynte han å snakke om liothyronin og mente at det burde vi prøve. Jeg var så lei meg pga levaxinen at jeg nesten ikke greide å høre etter hva han sa, men da jeg kom hjem slo jeg det opp og forstår at det legen kanskje tror jeg har er hypo type 2, altså hvor T4 fra Levaxinen blir flytende rundt i blodet i stedet for at hjernen ikke greier å ta det opp og gjøre det om til T3? (litt usikker på om jeg har forstått dette rett).
Liothyronin skulle uansett da være T3. Nå har jeg lest en del om dette, og det ser ut til at Lio skal virke ganske kjapt. I stoffskifteverden er det vel neppe noe som helst som går med lynets hastighet. Nå, etter å ha tatt Lio to ganger kjenner jeg fortsatt ingenting, men det er vel ikke å vente heller.
Nå tar jeg 100 mcg Levaxin sammen med 10 mcg Liothyronin hver morgen.
Sliter veldig med å ikke gi opp fullstendig her nå, selv om jeg vet jeg har en god lege som hører mer på meg enn han ser på prøvene.
Har noen erfaring med å bruke Lio sammen med Levaxin? ALLE erfaringer mottas med enorm takk!
Lignende tråder
-
De fleste har (cøliaki) sykdommen uten å vite det
Av Vigdis i forumet Mage/tarm/urinveieSvar: 0Siste melding: 25-10-11, 08:12 -
Lavt stoffskifte uten antistoffer
Av Persa i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 89Siste melding: 16-09-10, 10:36 -
Jeg fikk vite for ca. åtte mnd siden at jeg har lavt stoffskifte, er 28 år.
Av liten i forumet Lavt stoffskifteSvar: 78Siste melding: 04-06-07, 20:27 -
Vi har fått vite at jenta vår på 3,5 år har lavt stoffskifte
Av mamma til 4 i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 6Siste melding: 22-12-06, 20:58 -
Når jeg nå har fått vite at jeg har lavt stoffskifte...
Av lilly i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 05-09-05, 16:24

Svar med sitat

Bokmerker