Tusen takk for svar alle sammen. Varmende med så mye omsorgsfull respons.

Anisa: Jeg er helt enig, aminosyrer er gull verdt og det spises i bøtter og spann både av meg og min mann. Vi trener mye og da kan man slett ikke klare seg uten tilskudd av aminosyrer. Det går både i pulver (som måltidserstatter) og i piller. Vi holder oss i all hovedsak til Now foods fra iherb. Har du noen andre merker du heller vil anbefale? Opplever ikke at aminosyrene hjelper på smertene i seg selv, men de er knallbiltige for generell restitusjon av kroppen. Både etter trening og i forbindelse med sykdom. Og tusentakk for at din utømmelige kunnskap bidrar til å gjøre det enklere for meg å takke nei til behandlingen jeg blir tilbudt.

Huldrena: jeg har vel aldri vært særlig glad i trening i oppveksten. Men i voksen alder har jeg opplevd hvor tungt livet kan føles når kroppen ikke fungerer. Da blir følelsen av hva kroppen egentlig kan være i stand til når den fungerer så og si normalt en opptur og en motivasjon i seg selv. Men for å få denne motivasjonen må man starte forsiktig og på sitt nivå for deretter å bygge seg gradvis opp. Siden det er vinter prioriterer jeg nå 3 styrkeøkter i uka i tillegg til 2 intervall joggeøkter hver økt ligger på 1-11/2 time. Jeg trener hardt fordi jeg tåler det. Har jobbet meg gradvis opp til denne treningsmengden i løpet av et knapt år. Startet med under en og en halv time i uka. Moro å kjenne at man virker.

Bente: Jeg opplever det akkuratsom du beskriver. Ville helst vært uten sykdom, men det kjenner jeg jo at jeg ikke er uansett. Derfor er det bedre å ha en diagnose. En knagg å henge det på. Et ord som andre skjønner er en sykdom. Etter tre og et halvt år har jeg fått det. Bente, det er UNN i Tromsø som har analysert prøvene mine. Du får like presise tall på Aker.