Dr John C Lowe er sitert på følgende, her: http://articles.mercola.com/sites/ar...se-part-1.aspx
"The standard tests used today to diagnose inadequate thyroid hormone regulation due to hypothyroidism are
the free T3,
free T4 and
TSH.

There’s also a test called TRH (thyroid releasing hormone) stimulation test. Using these tests,
Dr. Lowe was able to determine that many of those patients could be diagnosed with central hypothyroidism."

Link er hentet fra denne tråden:
Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Om Dr. John C. Lowe og hans arbejde med hypothyreose og fibromyalgi.

Selv om vi befinder os på et stofskifte-forum - er jeg efterhånden nået til den erkendelse, at i visse (mange) tilfælde, kan en ubehandlet, fejlbehandlet eller underbehandlet hypothyreose (lavt stofskifte) udvikle sig til fibromyalgi og kronisk trætheds syndrom.

Problemet med hypothyreose er, at den sniger sig på sit offer over mange år og der skal vitterlig voldsomme bloprøveresultater, før nogen læge gider få fingeren ud. Derfor går mange, mange mennesker, flest kvinder, med "sin" hypothyreose gennem meget lang tid inden der bliver taget hånd om den. Eller meget værre.... viser disse forbistrede (og primitive) blodprøver ikke det, som er anerkendt af lægerne - får man lov til at gå permanent ubehandlet. Det er i disse tilfælde, at man må frygte, at fibromyalgi udvikles og efterhånden invaliderer tusinder og millioner af mennesker.

..

En meget interessant artikel, der omtaler risikoen for at patienterne kan udvikle fibromyalgi, som følge af et langtvarigt fejlbehandlet eller underbehandlet lavt stofskifte. Og dette på trods af, at disse patienter ellers kan fremvise de skønneste blodprøveresultater en medicinsk lærebog kan ønske sig...

..
..jeg undres meg på hvorfor fT3 har blitt skviset vekk fra standardverdier å sjekke -
det er jo ikke akkurat overveldende mange verdier å sjekke.
Er det for at enda færre skal få en snøballsjanse til å få diagnostisert problemer med stoffskifte..?
Som ved alle "Whodunnit??" - hvem har motiv?
Hvem tjener GROVT på at folk går ubehandlet, underbehandlet og rett ut feilbehandlet.

Jeg lar denne lille gåten ligge enn så lenge - kanskje ble det en avsporing,
men å ta et lite sideblikk tror jeg ikke skader