Viser søkeresultater 1 til 10 av 56
Threaded View
-
09-11-12, 18:32 #32
Sv: Disponert for stoffskifte problemer i følge legen...
"Men hvis ikke kroppen omdanner T4 skikkelig, bør det da ikke bli en opphopning av T4
"
Uff, dette må noen kloke hoder svare på - jeg vet faktisk ikke hva som skjer med T4 når det ikke omdannes skikkelig
Men det er utallige innlegg her som handler om manglende konvertering. Og for mange år siden var jeg på et foredrag med Helge Oftebro, som snakket en del om dette problemet, og også om at reseptorene i cellene kanskje ikke var mottakelige for T4 (dette blir vel det samme kanskje
).
Jeg husker også at han mente at symtomene kunne oppstå i bare deler av kroppen, eller i noen organer, ikke absolutt overalt. Det er vel derfor symtombildet er så mangfoldig, og så forskjellig hos oss alle. En annen ting som festet seg fra foredraget, var at hjernen er spesielt utsatt ved mangel på T3. Derfor føler nok mange av oss at et tilsudd av T3 gjør godt for den mentale helsen (om man da ikke går på tyroid - der er det nok!).
Steinar Westin (spesialist i allmennmedisin og professor ved Institutt for samfunnsmedisinske fag NTNU) sier det slik: "Hypotyreose kan gjerne sammenlignes med et mangehodet troll. En del grunnleggende symptomer former trollets kropp og er felles for de fleste med sykdommen. Hodene er de mange symptomer som varierer og gir noe forskjellig utfall fra person til person."
Forøvrig er det noen tråder om søvn. Se nederst på framsiden til høyre, i stikkordsoversikten. Der står det "søvn". Kanskje du kan finne noe der og "belære" legen din med
Lignende tråder
-
Lavt stoffskifte og problemer med lav magesyre
Av anitab i forumet Enzymer og magesyreSvar: 5Siste melding: 30-03-12, 22:13 -
Hva sier regjeringen om stoffskifte problemer?
Av Stina i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 9Siste melding: 20-12-11, 14:48 -
Lavt stoffskifte og problemer med lav magesyre
Av anitab i forumet Sykdommer og tilstander som utvikles PÅ GRUNN AV lavt stoffskifteSvar: 0Siste melding: 02-10-08, 13:10 -
Høyt stoffskifte. Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv
Av sandra i forumet Graves sykdomSvar: 61Siste melding: 10-04-07, 19:24

Svar med sitat
Bokmerker