Viser søkeresultater 1 til 10 av 56
Threaded View
-
08-11-12, 16:29 #27
Sv: Disponert for stoffskifte problemer i følge legen...
Liten oppdatering.
Jeg ringte spesialisten jeg var henvist til på fredag for å spørre om ca hvor lang ventetid de har, og om mulighet for venteliste ved avbestillinger, og fikk beskjed at jeg var registrert inn i systemet, men ikke tildelt time ennå, og først når jeg fikk time kunne jeg ringe og be om å bli satt på venteliste. Jeg sa i allefall at jeg var sykemeldt og kunne komme på kort varsel og takket for hjelpen.
Da ringte de mandag og sa de hadde avbestilling på onsdag, og om jeg kunne komme da, så ingenting å si på ventetiden
Var der i går, og legen var enig i at jeg har endel symptomer på stoffskifte sykdom, men at det ikke harmonerte med at jeg sover dårlig, så h*n tror jeg feiler noe annet og vil ha endel blod prøver. Samtidig kunne h*n ikke utelukke det, så jeg kunne godt få prøvde 25mcg levaxin om dagen fram til neste time om 4 uker, men at hvis jeg ikke har problemer med stoffskifte så vil jeg fort bli dårlig og da må jeg slutte på de.
Spurte h*n også om hva h*n mente om kombinasjonsbehandling med T3 og evt Thyroid, og h*n hadde flere pasienter på Thyroid, men det var ikke aktuelt for min del før h*n ble overbevist at jeg trenger det, og det har jeg ikke noe problem å skjønne, men kjekt at h*n er åpen for Thyroid
Angående forrige blodprøve så var T3 og T4 helt uinteressant, så på nye blodprøver nå tar h*n kun TSH, FT4 og Anti-TPO da også FT3 er uinteressant...
Hadde litt sen time i går, og h*n tok seg god tid, så skulle tilbake i dag for blodprøver, men jeg fikk omgangssyke i natt, så har holdt meg hjemme i dag og håper jeg er fin igjen i morgen, men hvordan påvirker sykdom blodprøver? Bør jeg vente til over helgen?
Jeg spurte legen om ikke FT3 og T3 var av interesse, og fikk til svar at igrunnen ikke, men var ikke noe problem å ta de med og krysset av det som var på skjemaet (hvor det da ikke er noe sted å krysse av FT3, men det står nevnt på baksiden av skjemaet noe om rekvirering på eget skjema for endel hormoner, deriblandt FT3).
Og igjen, tusen takk for hjelpen din, jeg setter umåtelig stor pris på den!
Lignende tråder
-
Lavt stoffskifte og problemer med lav magesyre
Av anitab i forumet Enzymer og magesyreSvar: 5Siste melding: 30-03-12, 22:13 -
Hva sier regjeringen om stoffskifte problemer?
Av Stina i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 9Siste melding: 20-12-11, 14:48 -
Lavt stoffskifte og problemer med lav magesyre
Av anitab i forumet Sykdommer og tilstander som utvikles PÅ GRUNN AV lavt stoffskifteSvar: 0Siste melding: 02-10-08, 13:10 -
Høyt stoffskifte. Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv
Av sandra i forumet Graves sykdomSvar: 61Siste melding: 10-04-07, 19:24

Svar med sitat
Bokmerker