Takk Anisa!
Kompetanse nivået på legene har vært (tilsynelatende) høyt, men det har antakelig vært spesialister på andre fagområder enn på stoffskiftet, det var aldri et tema før struma'n ble påvist her i vår.
Så kan man selvsagt diskutere hvorvidt det finnes spesialister på stoffskifte innen helsevesenet i det hele tatt.

Jeg vil ikke legge ut om alle plagene og hva min bedre halvdel har vært igjennom, men vi har i tillegg til sykehus lokalt vært frem og tilbake på Riskhospitalet og på Haukeland en periode for 7-8 år siden, og det har vært forskjellige leger inne i bilde og dette med protein C og S ble nevnt mens de lette etter noe annet. Jeg kan ikke påstå at de ikke har sjekket alt du nevner, men det skal jeg sjekke om det er gjort. Svigermor har det samme, men så er det dette med infeksjon og graviditet. Det kan faktisk ha spilt en rolle. Svigermor har mye forskjellige plager som jeg mistenker kan ha gitt "feil" resulat der. For konas del kan det ha vært graviditet og/eller infeksjon.
Men det er jo en besnærende tanke at mennesker med hypotyreose har lavt K-vitamin - som gir lave protein S og C verdier og at dèt er grunnen til det også.

Fastlegen har nå fått svar på nye blodprøver som ble sendt til Riksen.
TSH: 1,6
FT4: 10,6 (8-20)
Anti-APO: 10

Og da mente han at det ikke var snakk om hypotereose i det hele tatt. Jeg mener jo at det fortsatt er det, for TSH burde vært høyere med så lav FT4 (Eller?) Dessuten er det alle symptomene ellers!
Jeg prøvde å argumenter for at FT4 var lavt og at det gikk an å prøve Levaksin for å se hvordan det påvirket symptomene - da sa han at han trodde han kunne mer om dette enn meg. Gjett hva jeg holdt på å si??

Jo mer jeg leser og lærer så skjønner jeg at det er nok ikke bare å "skuffe innpå" med Levaksin eller Armour og hva det nå heter. Man må nok ta et bredere syn på dette og sjekke vitaminer og mineraler som trengs og kanskje andre ting. Glad vi har time på Arendal Helsesenter snart - Er ganske sikker på at det vil lønne seg i lengden enn å kaste bort penger på fastleger som tro Gud er deres høyre hånd.

Takk igjen Anisa for et opplysende og fyldig svar.