Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
Threaded View
-
27-10-12, 13:41 #6
Sv: Hjælp til at finde læge der kan hjælpe og har forstand
Hei Jerab.
Har du lest om candida og lekk tarm syndrom? Langvarig bruk av p-piller kan gi deg problemer med bakteriefloraen i tarmen (på lik linje med antibiotika, reseptfrie smertestillende etc). Hvis ikke du kjenner til dette, sett deg ned og google litt om lekk tarm/leaky gut (prøvde å sette inn et par linker til deg, men fikk problemer. Men det er masse info på nettet om du gjør noen søk. Forsøk feks å google birth control pills + leaky gut)
Dine symtomer minner svært om mine. For meg høres det rett og slett ut som om du har overvekst av candidasopp. Det at symtomene forverres rundt eggløsning er ganske vanlig. Østrogennivået og dermed sukkernivået i blodet er høyest rundt denne tiden, soppen trives godt når den har sukker å fortære.
Om du ikke allerede har kuttet ut sukker og andre raffinerte karbohydrater, begynn med det. Det beste er å holde seg til et lavkarbokosthold.
Det er nesten ingen ende på hvilke symptomer overvekst av candidasopp kan gi deg. Lavt blodsukker med skjelvinger (jeg må av og til spise hver time), svetting, svimmelhet, sterkt ubehag ved fysisk aktivitet, tungpusthet, hjernetåke, humørsvigninger, tretthet, søvnforstyrrelser, hormonforstyrrelser etc er også ting jeg sliter med. Jeg har brukt mye antibiotika. Min behandling går ut på å ta soppdrepende midler (alt fra nystatin, caprylsyre, difflican osv) samt tarmskyllinger. Jeg er ennå ikke kommet i mål (jeg har fortsatt avleiringer av gammel avføring i tarmen som må ut) men jeg er mye bedre.
Så min sterke anbefaling til deg er å starte med å lese deg opp på temaene candida, leaky gut.
Lykke til videre!
Lignende tråder
-
Kan I hjælpe - hashimotos thyroiditis
Av Helene i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 5Siste melding: 10-10-12, 12:36 -
Nogen der kan hjælpe med disse resultater?
Av Honeyhob i forumet BlodprøverSvar: 1Siste melding: 20-11-10, 16:13 -
Hjælp, plz... hvad skal jeg bede min læge om nu?
Av Marejka i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 29-05-10, 15:24 -
Hvordan hjælper jeg andre med at finde ud af højt stofskifte
Av ninus i forumet Høyt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 08-09-07, 11:18

Svar med sitat

Bokmerker