Viser søkeresultater 1 til 10 av 73
Hybrid View
-
23-10-12, 00:18 #1
Sv: Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
23-10-12, 10:37 #2
Veldig gjerneEr du interessert, kan jeg finne oppskriften til deg.
Det er sikkert sunnere for gutten min også å spise musli til frokost, eller som Blondie, en god smoothie, istedenfor brødskiver. Jeg lager brødet selv, men uansett....
Etter hva jeg har lest, så stemmer det på en prikk. Sitroner og sitrusfrukter er noe av det mest basiske mat man kan finne (merkelig nokKanskje et lite tips, jeg vet ikke, men jeg var hos homeopat for noen dager siden og hun ba meg om å drikke mye sitronvann for å skape et mer basisk miljø i kroppen.
). Et sted leste jeg at alle sitrusfrukter utenom appelsin er svært basiske, et annet sted leste jeg at også appelsiner er basiske. Har googla litt på dette med syre og base nå, og jeg må si at jeg blir forvirra. Det finnes lister over matvarer som er sure eller basiske, men de er på noen punkter helt motstridende. Hvis noen finner en skikkelig god og seriøs liste over sure og basiske matvarer, så si ifra 
Til slutt legger jeg ut en link der en jente med ME forteller om sine gode erfaringer med base-diett, hvis noen skulle være interessert:
http://www.meforum.info/viewtopic.php?f=41&t=11359Hypothyreose (hashimoto) siden 2002. Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005, da var jeg så syk at jeg stadig mistet bevisstheten. Det var uhyre skremmende....
-
23-10-12, 16:54 #3
Re: Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005
Jeg blingsa litt; müslien jeg laget er hentet fra ei bok av Ulrika Davidsson og heter "GI-oppskrifter for hele familien".
Anbefaler boken om man ikke kjører streng lavkarbo da. I enkelte oppskrifter brukes det f.eks. soyamel eller hirse, men det bytter jeg ut.
Her er Familiemüslien (500 gram)
200 gram grovhakkede blanda nøtter/mandler
6 dl speltflak
6 dl havregryn
2 dl solsikkekjerner/gresskarfrø
1 dl kokosflak
1 dl linfrø
3 dl vann
5 ss nøytral olje
3 ss honning
2 dl rosiner
Bland alt unntatt rosinene, og bre "deigen" utover i ei langpanne. Stek det ved 225 grader i 20-30 minutter. Rør i blandingen av og til. Müsli blir fort brent.
Avkjøles og så blandes rosinene inn. Oppbevares i tett boks med lokk.
Du kan bytte ut og variere kornsorter og nøtter etter smak.
Jeg brukte denne müslien (jeg hadde ikke i rosiner) også som dessert. Da smurde jeg en paiform, skrellet og renset epler som jeg la tett i tett i formen. drysset over kanel, og så et par never müsli. Til slutt høvlet jeg noen skiver smør som jeg fordelte på toppen og stekte "paien" i ca 20 minutt ved 200 grader. Smakte nydelig sammen med pisket fløte.
-
21-11-12, 10:35 #4
Nå har jeg vært i kontakt med dr.Øverbye igjen, og han sier at jeg må spise glutenfritt pga betennelsen i kjertelen. Lurer på om jeg kan spise glutenfritt havregryn, eller er det ikke så bra? Glemte å spørre han om det. Og er det noen som har erfaring med de glutenfrie melblandingene fra Toro? Er det noe man bør holde seg unna?
Hypothyreose (hashimoto) siden 2002. Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005, da var jeg så syk at jeg stadig mistet bevisstheten. Det var uhyre skremmende....
-
21-11-12, 23:49 #5
Re: Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005
Om du kjøper glutenfri havre, så er det jo glutenfritt. Kjøper du den vanlige (og rimeligere) havren, så kan den ha spor av gluten, og det bør du unngå.
Jeg bruker ikke glutenfrie mel eller melblandinger siden de er stinne av karbohydrater, men kanskje andre kan svare deg på om hvordan Toros glutenfrie blandinger er.
Lignende tråder
-
Fikk du Meningokokk B vaksine og har stoffskifte problemer?
Av sivcath i forumet Myalgisk encefalopati (ME)Svar: 66Siste melding: 01-10-10, 13:43 -
Kræft i skjoldbruskkirtel i 2005, total thyreiodektomi
Av Lene i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 19Siste melding: 21-08-09, 18:20 -
Diagnose lavt stoffskifte fikk jeg i april - tror jeg det var
Av belit i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 26-07-07, 23:04 -
Idrett enten før eller etter man fikk lavt stoffskifte?
Av sportyBoy i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 20Siste melding: 02-07-05, 12:00 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08

Svar med sitat

Bokmerker