Viser søkeresultater 1 til 10 av 73
Threaded View
-
22-10-12, 14:07 #26
Re: Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005
Hvis du går inn på www.lavkarbo.no har de en egen tråd med matoppskrifter, som alle har det til felles at de skal holde blodsukkeret stabilt. Det er også en tråd der noen spiser mat etter ph-prinsippet. Lavkarboforumet er gratis.
Jeg spiser oftest en omelett, kyllingsalat, eggerøre eller egg og bacon til frokost.
Hjemmelaget proteinbrød (ekstremt lett og lage og det holder seg 14 dager i kjøleskap) med f.eks. laks eller makrell til lunsj og til middag spiser jeg fisk/kjøtt, saus og grønnsaker.
Jeg styrer diabetes 1 med kostholdet, så denne menyen holder blodsukkeret stabilt. Som de aller fleste diabetikere har jeg oppdaget at jeg tåler karbohydrater litt bedre om kvelden enn om morgenen, så om kvelden koser jeg meg ofte med en smoothie laget på bringebær, egg, fløte og appelsin. Jeg spiser også daglig en kiwi sammen med 6-8 paranøtter.
Sukker, kornprodukter inklusive pasta og brød, poteter, ris og mais er helt fjernet fra min diett. Jeg drikker heller ikke melk lenger da et lite glass melk er 10 karbohydrater og får mitt blodsukker til og hoppe opp.
Lignende tråder
-
Fikk du Meningokokk B vaksine og har stoffskifte problemer?
Av sivcath i forumet Myalgisk encefalopati (ME)Svar: 66Siste melding: 01-10-10, 13:43 -
Kræft i skjoldbruskkirtel i 2005, total thyreiodektomi
Av Lene i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 19Siste melding: 21-08-09, 18:20 -
Diagnose lavt stoffskifte fikk jeg i april - tror jeg det var
Av belit i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 26-07-07, 23:04 -
Idrett enten før eller etter man fikk lavt stoffskifte?
Av sportyBoy i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 20Siste melding: 02-07-05, 12:00 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08

Svar med sitat

Bokmerker