Sitat Opprinnelig skrevet av toneij Vis post
mhm....ja det var det jeg syntes å ha lest på et tidspunkt....ikke rart legen min sier det er lett å få overdosesymptomer når de vil jeg skal begynne direkte på 20 mg med en gang....

tusen takk for svar
Hør på Anisa du, og ikke sett ned Levaxindosen! Da jeg skulle prøve denne kombinasjonen startet jeg på 10 mcg Liotyronin, noe som er ganske vanlig, tror jeg. Og det gikk helt fint i 2 uker . Så begynte bivirkningene å komme: Jeg frøs innvendig, ristet på hendene og fikk veldig vondt i armer og bein. Hjertebank hadde jeg ikke, så det var ikke overdosesymptomer i den forstand - mer som de bivirkningene som er listet opp i pakningsvedlegget.

Jeg løste det ved å kutte ut Lio et par uker, for deretter å starte på 5 mcg. Økte så etter en tid til 10, og da tålte jeg det fint. Tror at mange er følsomme mot Lio, men dette vet man ikke før man har prøvd . Ser jo at noen tåler store doser av dette også, så vi er jo utrolig forskjellige når det kommer til medisiner og tålegrense.

Ellers er jo tyroid en løsning, som det blir sagt, men bør vel sjekke ut om du kan ha nytte av kominasjonsbehandling først. Mange har jo det. For meg gikk det ikke, jeg ble slett ikke friskere (bare litt klarere i hodet ). Så det ble Erfa etterhvert - men da ble det også fort litt for mye T3, jeg føk fort opp over referansegrensen. Og det kjente jeg godt!