Sitat Opprinnelig skrevet av madagaskar Vis post
Så har jeg siste tiden merket meg at det var noe i kroppen min som ikke helt stemmer, skjelver på hender, hodepine, går ned i vekt (men ville også dette så har spist veldig sunt) men alikevel så gikk det litt for fort syns jeg med vekten, rar følelse inni meg som ikke kan forklares. og da jeg på mandag var til legen og skulle ta noen andre blodprøver så sa jeg at jeg ville sjekke stoffskifte med det samme og idag fikk jeg bekreftet det jeg hadde mistanke om, stoffskifte var nå på 2,2 altså høyt....

lurer fælt på om det er normalt at det skal øke så masse pga en tablett ekstra totalt i uken? kan levaxin bli påvirket av andre medisiner i kroppen? har startet opp på wellbutrin (antidepressiva) og har også av dette fått det utrolig mye bedre...
Sitat Opprinnelig skrevet av madagaskar Vis post
det jeg ikke forstår er at for hver gang jeg har økt dosen min med levaxin, så har TSH krøpet mer og mer mot 0, sist var den altså på 0,36 , og nå plutselig 2,2 og jeg har det ikke bra i kroppen, den siste økningen på 50 2 x pr uke var før sommeren, og det er nå etter sommeren at jeg har kjent på alle disse symptomene og at kroppen er rar, jeg er ikke trett, menstruasjonen tuller, skjelver masse og har en forferdelig rar følelse uro i kroppen og hodeverk, og har gått ned 8 kg siden sommer, men har også gått litt inn for akkurat det da, men har ikke trent, bare med mindre fett og godt kosthold.
Det lyder som om du har rimelig stærke bivirkninger af Wellbutrin.

Prøv at søge med søgeord: Wellbutrin and weight loss og du vil se, at vægttab er en ret almindelig (bi)virkning af Wellbutrin. Ellers er de "almindelige" (hos op til hver tiende bruger) bivirkninger følgende: feber/feberfølelse, mundtørhed, smagsforstyrrelser, kvalme, opkastning, mavesmerter, forstoppelse, hovedpine, migræne, svimmelhed, koncentrationsbesvær, depression, uro, forvirring, rastløshed, angst, rysten, søvnløshed, øget svedtendens og allergiske reaktioner (herunder nældefeber). Ikke alle bivirkninger på listen behøver forekomme samlet hos en og samme person.

Mere detaljeret info om bivirkninger af Wellbutrin findes på Drugs.com. I Danmark bruges Wellbutrin ikke til behandling af depression, men som støtte ved rygestop.

At dit TSH er "uforklarligt" krybet op på 2,2 kan berøre på, at kroppen har brug for at håndtere Wellbutrin-belastningen på kroppens organer/funktioner og dette kræver mere hormon end du har til rådighed i forhold til din aktuelle medicindose. På den anden side - skriver folk på forummene ude i verden, hvor nogle klager over uforklarligt forhøjet TSH i forbindelse med brugen af Wellbutrin, mens andre skulle op i thyroxin-dose, ligeledes i forbindelse med Wellbutrin. Hvad er hvad er svært at sige, men det er højst usandsynligt, at dine aktuelle kvaler skulle opstå pga. en beskeden øgning af Levaxin...