Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
-
17-10-12, 14:42 #1
Føler meg plutselig elendig. Virker årstidene inn på stoffskiftet?
Dette er sikkert et duste-spørsmål, men jeg er enda fersk i gamet.
Gått på armour siden slutten av juli og har fått et nytt liv. Går på 2 grain daglig.
Nå, etter å ha vært over lengre tid i sydligere strøk, kom hjem til Norge igjen for to uker siden, er formen bare helt drit.
Jeg er skikkelig "airhead", husker ingenting, supersliten for ingenting og vil bare sove mye og ofte. Dette minner om før jeg ble medisinert - og til dels også da jeg startet på levaxin. Alt ble superbra da jeg byttet til armour. Men hva skjer nå?
Er ikke deprimert eller noe, men litt "tung" i humøret og som sagt energiløs. Etter jeg begynte med armour, har daglig rutine værtr å styrte ut om morgenen på en time halvannen gåtur...men nå orker jeg ikke.
Hva er dette? er det høsten? kulden? eller er det slik at kroppen nå, siden juli, har blitt for godt vant til medisinene og kanskje jeg bør oppjustere dem?
Legen min sier jeg kan prøve meg frem selv med medisinene, så kanskje jeg burde øke med 1 grain eller 1/2?
Hva tror dere??
På forhånd takk.
-
17-10-12, 14:52 #2
Re: Føler meg plutselig elendig. Virker årstidene inn på stoffskiftet?
Kanskje sjekke på blodprøver hva som skjer, og også ta en sjekk på d3, Ferritin og B12?
-
17-10-12, 14:58 #3
Sv: Re: Føler meg plutselig elendig. Virker årstidene inn på stoffskiftet?
-
17-10-12, 15:04 #4
Sv: Føler meg plutselig elendig. Virker årstidene inn på stoffskiftet?
Hej Milli
Det lyder som om du er "vinter-underdoseret".
Prøv at læse tråden > Værre om vinteren? og > Vinterdosering af Thyroid• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
17-10-12, 20:23 #5
Har nå lest de to trådene du henviser til. Tusen tusen takk, det var virkelig nyttig informasjon!!
Jeg skal øke dosen litt fra og med i morgen. Ser du skriver du har en dose på vår, sommer - og en annen høst, vinter. Slik blir det kanskje her også da,..skal iallefall se om det hjelper 
Takk igjen, søte deg.
-
18-10-12, 09:08 #6
Mener å huske at legen på Heggeli sa at stoffskiftet sank ca 15% i vinterhalvåret og at man derfor vanligvis måtte ta mer medisin på denne årstiden.
Lignende tråder
-
Føler meg elendig ved oppstart av levaxin
Av Milli i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 3Siste melding: 31-05-12, 13:30 -
Ny og i elendig form...
Av Jeanette Ws. i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 06-04-10, 20:52 -
Virker stoffskiftet inn på huden? Kviser?
Av sunny i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 27Siste melding: 05-02-09, 12:30 -
Plutselig hopp i ft4 (4 mnd) sliten....
Av trude.lutt i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 2Siste melding: 01-11-07, 13:56 -
Plutselig dyslektisk..
Av Ruth i forumet Nevrologiske konsekvensene av lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 12-08-06, 00:42
Svar med sitat

Bokmerker