Har du sjekket d-vitaminer, B12 og ferritin?
Min erfaring er at lavt stoffskifte fører til at disse blir for lave, og de vil forsterke symptomene på lavt stoffskifte.

Tar du alltid stoffskifteprøver klokken åtte om morgenen FØR du tar levaksinen?

Når man har høyt stoffskifte så vil oftest TSH være 0,0 et eller annet og FT4 ligger langt over 22.

Når du øker dosen Levaksin, så oppfatter hypofysen at det er mer FT4 i kroppen, og da vil den ikke "rope" like høyt til skjoldbruskkjertelen for og få den til og produsere FT4.
Det stemmer med det du sier at når du øker Levaksinmengden, så kryper TSH lavere ned mot 0.

At TSH blir høyere og du trenger mer Levaksin, kan skyldes lave verdier på for eksempel D3 + at vi går mot den mørke årstiden. Iallefall for meg er det slik at stoffskiftet er svakere om vinteren enn om sommeren.
I tillegg har du såvidt jeg skjønner (anti-TPO>100?) positiv anti-TPO, hvilket betyr at antistoffene vil gradvis økelegge kjertelens evne til og produsere FT4, og du vil dermed trenge mer fra Levaksinen.

Når det gjelder vektnedgang, hodeverk, skjelving etc. Spiser du variert og får i deg nok kalorier? Hvis ja til dette, ville jeg fått sjekket blodsukkeret, både fastende glukose og langtidsblodsukker (HBA1c)