Viser søkeresultater 1 til 5 av 5

Tråd: TSH på 1,2

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Danmark
    Alder
    49
    Meldinger
    3

Standard TSH på 1,2

Når TSH er 1,2 er det jo inde for normalområdet men i den lave ende. Kan man have en stofskifte-forstyrrelse alligevel, eller skal TSH-værdien være under 0,5? Nogen der har forstand på det?
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Question Sv: TSH på 1,2

Du har før spurgt her om TSH-antistofferne TRAS her...

Et bestemt TSH-tal kan have forskellige årsager. Det kan blive umuligt at svare på dit spørgsmål, når man ikke ved hvorfor du spørger.

Hvad er problemet?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    735

Standard Sv: TSH på 1,2

Sitat Opprinnelig skrevet av SIM76 Vis post
    Når TSH er 1,2 er det jo inde for normalområdet men i den lave ende. Kan man have en stofskifte-forstyrrelse alligevel, eller skal TSH-værdien være under 0,5? Nogen der har forstand på det?
    95% av befolkningen (Norge) har en TSH mellom referanseverdiene 0,5 - 3,5. Jeg mener også å ha hørt eller lest at ca 70% ligger mellom 0,5 - 1,5, men jeg finner det ikke noe sted nå. Sett ut fra dette er ikke 1,2 hverken lavt eller høyt, men må ses i forhold til tall for FT4 og FT3 og antistoffer.

Medlem siden
    Jun 2012
    Sted
    Osloregionen
    Alder
    61
    Meldinger
    70

Standard Sv: TSH på 1,2

Det er egentlig uinteressant i hvilket området en befolkning ligger, man må vite sin egen verdi! Et referanseområde og kunnskapen om hvordan den fordeler seg (normalfordelt eller forskjøvet) kan si noe om sannsynligheten for at målt verdi er riktig for deg. Men det må sees i sammenheng med de kliniske symptomene!!!
    Ellers syns jeg denne er veldig informativ.
    http://web.archive.org/web/200406061...NormalTSH.html

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    81
    Meldinger
    2,323

Thumbs up Sv: TSH på 1,2

Sitat Opprinnelig skrevet av Sture Vis post
    Det er egentlig uinteressant i hvilket området en befolkning ligger, man må vite sin egen verdi! Et referanseområde og kunnskapen om hvordan den fordeler seg (normalfordelt eller forskjøvet) kan si noe om sannsynligheten for at målt verdi er riktig for deg. Men det må sees i sammenheng med de kliniske symptomene!!!
    Ellers syns jeg denne er veldig informativ.
    http://web.archive.org/web/200406061...NormalTSH.html
    Dette er historisk gjennomgang av TSH: The TSH Reference Range Wars by Jeffrey Dach MD
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn