Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post

Hej Yvette Du kan, sådan set, ikke konkludere ret meget uden at kende niveauet af FT3. Du må sørge for, at det bliver målt hver gang, da det er den eneste prøve der kan sige noget som helst og effekten af den aktuelle medicindose... Når det er sagt, betyder niveauet af selenium en hel del for niveauet af FT4, særlig når det gælder "uforklarlige" høje tal, hvilke kan være tegn på selen-mangel, der netop kan give abnormt højt FT4 og (for) lavt FT3.

2½ grain Thyroid er så tilpas moderat dose, at jeg tvivler at det er årsagen til det forhøjede FT4. Desuden, hvis det er selen-mangel (nærmest obligatorisk med alderen) da vil nedjusteringen af medicindose ikke virke, andet end vil medføre lavt stofskifte... Det tror jeg ikke du bliver glad for...

Hvad med at spise 4-6 (økologiske?) paranødder fordelt over 2-3 gange over dagen, hver dag i en måned, og 2-3 paranødder efterfølgende et par måneder eller tre, og se hvad der sker næste gang dit FT4 bliver målt? Hver paranød indeholder ca. 90 mcg selen(omethionine) der optages i op til 90% af indtag og er organisk bundet så det indgår let i kroppens stofskifte.
En kort oppdatering av tråden her.

Da har jeg spist paranøtter, som anbefalt over her, nesten hver dag siden jeg ble tipset om det. Jeg tok nye stoffskifteprøver denne uken, og FT4 har sunket fra 27 til 18,3. FT3 ble også målt og denne er på 5,7. Altså "normale" prøver tilsynelatende.

Om det er paranøttene som er årsaken til at FT4 har sunket til det normale vet jeg ikke, men antar det. Jeg har ikke gjort noen andre forandringer. Så tusen takk for dette rådet! Jeg har i denne perioden tatt 2,75 grain Thyroid-S. Jeg får trykk i brystet av 3 grain, så det er for mye. Finstilt denne doseringen!

Takk for at dere leser og gir tilbakemeldinger.