Etter flere års kamp om å få medisiner for lavt stoffskifte,så gikk jeg hjem den 14.2.12 med Levaxin.Klar til å begynne.
Stardato 15.9- 25 mg. Tankene er lette, glad for at en lege endelig hørte og så meg,så meg slik jeg fortalte at jeg hadde det.. Jeg skal gå på 25 mg i 2 mnd før blødprøvetaking. Jeg synes jo det var litt i lengste laget, jeg trodde man skulle ta ny blodprøve iallefall innen 4 uker etter startdato..
Etter 4 dager merket jeg at muskelsvakheten i bena og armene ikke var så ekstreme.Jeg klarte faktisk å gå opp trappen til loftet, uten å kjenne at det brant inne i bena - kan man virkelig merke bedring så fort? Ikke mye fra alt det andre, men det er jo noe, og alt som blir bedre er jeg så utrolig glad for!
Nå er det gått en uke siden startdato, merker jeg er uendelig trøtt enda, men jeg våkner fortere,eks ved at hunden piper(den ligger på rommet med meg)- det gjorde jeg aldri før, var omtrent i koma,vet ikke om det kan ha noe å si med medisinering, men jeg regner med det siden det er en liten bedring.
Det er lettere å komme seg opp om morgenen, trøtt,ja- men jeg klarer å komme meg opp. Det vil nok sikkert ta tid med å få all trøtthet på hjul, men små skritt er jeg veldig glad for- alt som gir bedring er jeg glad for.
En ting jeg leste om her inne, er allergier... Når jeg tenker etter, så er det akkurat 4 år siden jeg meldte meg inn her, og det er også akkurat 4 år siden jeg fikk matintoleranse... Jeg har før det spist akkurat hva jeg vil.
Jeg kan nevne at jeg har hatt astma og allergi siden jeg var 5 år, men aldri noe med mat.
legen min sa det var kryssallergier mot bjørkepollen(som jeg er ekstremt allergisk mot)- og de matvarene det innebærer er; nøtter og stenfrukter. Jeg fikk også allergi mot eggeplomme og eggehvite,fisk og skalldyr.
Så, det jeg så inderlig håper nå, at kanskje det er derfor jeg fikk matintoleransen grunnet lavt stoffskifte? Det skal bli spennende å se etterhvert..