Side 2 av 4 Først 1234 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 32
    Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    372

Standard Sv: Redd for vektøkning ved Levaxin behandling

Sitat Opprinnelig skrevet av Student24 Vis post
    Hei!
    sitter å leser her på forumet at det er mange som har slitt med vektøkning ved behandling med levaxin. Har de siste månedene lagt på meg 6 kilo, dette er før behandling. Skal til fastlege i morra og mest sannsynlig starte på stoffskifte medisinen levaxin.
    Er så redd for å legge på meg enda mer, det hjelper ikke noe mot selvtilliten akkurat. Nå passer nesten ingen klær lengre, og som student er ikke det så mye penger til å kjøpe nye klær.
    Vil da ikke gå mer opp i vekt, jeg vil ned.

Prøver å holde meg til lavkarbo dietten og går trener normalt.

Trenger noen tips av dere for hva jeg skal gjøre?
    Ikke ta sorgene på forskudd. Jeg gikk ned tre kilo på direkten da jeg startet med Levaxin. Det var antakelig vann i kroppen som forsvant. Senere har jeg bare fortsatt å gå ned, pent og rolig. Du blir i hvert fall ikke slankere av å gå ubehandlet.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

1) Et ubehandlet lavt stoffskifte får deg garantert raskere opp i vekt enn en behandling med levaxin gjør.
    2) Jeg gikk ikke ned på levaxin, men fortsatte opp. Men det er ikke sånn for alle. At man går opp på levaxin er nok helst et tegn på at man ikke har oppnådd full effekt av medisinen. Noen gjør aldri det. Andre får det til.
    3) Få stoffskiftet ditt i gjenge først. Det er det som danner basis for all forbrenning og uten det kan du slanke deg så mye du vil uten effekt.
    4) Om du - etter å ha fått stabillisert ting på levaxin - ikke klarer å stabillisere vekten/gå ned igjen - så har du muligheten til å mase/grine/klage deg til naturlig thyroid. For flere så har det gjort en vektnedgang enklere. (Om legen din er villig og vidsynt så kanskje du kan starte direkte på erfa i stedet for levaxin?)

Lykke til.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    40
    Meldinger
    66

Takk for svar. Blir spennende å høre hva legen sier etterpå. Spent jeg.

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    40
    Meldinger
    66

Standard Blodprøver

Orker å lete rundt etter svar så oppretter en ny tråd.
    Har ikke vært her på en stund nå.
    Fikk diagnosen hypothyrose i desember, og går nå på levaxin.
    Tar 50 mg fem dager i uka og 25 to ganger i uka.
    Sliter fortsatt mye med trøtthet og føler at jeg er helt tapet for energi enkelt dager. Det aller verste er nok konsentrasjon og hodepinen som plager meg om dagen.

I morra skal jeg ta nye blodprøver, og bør jeg sjekke noe annet enn bare hemocystin og det andre stoffet?

En annen ting, noen som har erfaring...

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    40
    Meldinger
    66

Standard Blodprøver

Orker å lete rundt etter svar så oppretter en ny tråd.
    Har ikke vært her på en stund nå.
    Fikk diagnosen hypothyrose i desember, og går nå på levaxin.
    Tar 50 mg fem dager i uka og 25 to ganger i uka.
    Sliter fortsatt mye med trøtthet og føler at jeg er helt tapet for energi enkelt dager. Det aller verste er nok konsentrasjon og hodepinen som plager meg om dagen.

I morra skal jeg ta nye blodprøver, og bør jeg sjekke noe annet enn bare hemocystin og det andre stoffet?

En annen ting, noen som har erfaring...

Medlem siden
    Jan 2011
    Sted
    Solør
    Alder
    55
    Meldinger
    65

Standard Sv: Blodprøver

Velkommen hit
    FT4, FT3, Anti-TPO, TRAS for stoffskiftet. Ellers kan det være lurt å få tatt prøver av vitamin og mineralnivået i kroppen. D-vitamin 3, B-12, Selen og Jern er av de viktigste og som en med stoffskiftesykdom ofte har lave nivåer av.
    At du fremdeles ikke føler deg bra er ikke så rart. Jeg vil tro at du etter kun tre måneder verken har funnet din optimale medisinering og at det i beste fall tar noen måneder før du føler merkbar forbedring.
    Selv fikk jeg påvist lavt stoffskifte i sept. 2010 etter å hatt symptomer i over 5 år. Enkelte symptomer er som forduftet, men noen henger ved og jeg har fått noen nye i tillegg. 5 år med en kropp som har slitt med stoffskiftet er ikke fikset over natta, desverre...

Lykke til, uansett!

Medlem siden
    Jan 2011
    Sted
    Solør
    Alder
    55
    Meldinger
    65

Standard Sv: Blodprøver

Velkommen hit
    FT4, FT3, Anti-TPO, TRAS for stoffskiftet. Ellers kan det være lurt å få tatt prøver av vitamin og mineralnivået i kroppen. D-vitamin 3, B-12, Selen og Jern er av de viktigste og som en med stoffskiftesykdom ofte har lave nivåer av.
    At du fremdeles ikke føler deg bra er ikke så rart. Jeg vil tro at du etter kun tre måneder verken har funnet din optimale medisinering og at det i beste fall tar noen måneder før du føler merkbar forbedring.
    Selv fikk jeg påvist lavt stoffskifte i sept. 2010 etter å hatt symptomer i over 5 år. Enkelte symptomer er som forduftet, men noen henger ved og jeg har fått noen nye i tillegg. 5 år med en kropp som har slitt med stoffskiftet er ikke fikset over natta, desverre...

Lykke til, uansett!

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    40
    Meldinger
    66

Standard Feil dose på levaxin

Hei!

Føler nå jeg trenger litt råd fra dere der ute som sliter med det samme. Fikk lavt stoffskifte september 2010 og går nå på 50 mg levaxin hver dag.
    Har en periode nå som jeg føler meg svært sliten igjen, og det tærer veldig på psyken.
    Siste blodprøvene mine var TSH på 1,2. FT4 var på FT4 på 19.
    Har lest at flere kan ligge lavere på TSH for å kunne føle seg bra.
    Føler at fastlegen ikke har nok kunnskaper om dette, og sier bare at blodprøvene mine er bra.
    Har dere noen råd til hva jeg skal gjøre?

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Standard Re: Feil dose på levaxin

Har du sjekket FT3?
    TSH er bare signalet fra hjernen om hvor mye som skal produseres av for-hormonet FT4 som igjen skal omdannes i kroppen til det virksomme FT3. Derfor er det FT3 som sier mest om kroppen får det den trenger, og det er ikke alle som har en kropp som omdanner FT4 til FT3 optimalt.
    For mange er løsningen og ta tilskudd av FT3 også.

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    40
    Meldinger
    66

Standard Trenger tips fra dere

Nå har jeg hatt lavt stoffskifte i vel 2 år og føler meg fortsatt ikke riktig medisinert.
    Er per dags dato sykemeldt fra jobben som sykepleier.
    Sist blodprøve viste Tsh på 1,2. Går på 50 mg levaxin hver dag. Har de siste tre ukene tatt 100 mg hver søndag på egenhånd.
    Føler meg helt utslitt av ingenting, og har blitt deprimert. Tror selv det skyldes stoffskifte, men de rundt meg tror ikke det. Eller så har de kanskje ikke forståelse for det. Økt cipralex dosen til 10 mg igjen nå.
    Akkurat nå sliter jeg med smerte i armer og bein, akkurat som man er rastløs.
    Andre symptomer jeg sliter med er kvalme, vonde fingre, dårlig matlyst, fått eksem flekker (aldri hatt før) og sover dårlig i denne perioden jeg er i nå. Har mange flere symptomer.

Noen råd om hva jeg bør gjøre? hva jeg skal spørre legen om neste gang?

Er så utrolig lei om dagen.

Side 2 av 4 Først 1234 Siste

Lignende tråder

1. Fjerna skjoldbrukskjertelen pga knutestruma
    Av emraudstein i forumet Lavt stoffskifte etter operasjonen
    Svar: 12
    Siste melding: 28-12-15, 19:55
  2. Betennelse i skjoldbrukskjertelen - betyr det at jeg har Hashimoto's?
    Av Berit S i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 48
    Siste melding: 17-11-09, 22:55
  3. Operert for kreft i Skjoldbrukskjertelen
    Av Torill26 i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelen
    Svar: 2
    Siste melding: 07-02-08, 10:14
  4. Skjoldbrukskjertelen lage tyroksin
    Av Bille i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 13
    Siste melding: 01-11-07, 20:02
  5. Betennelse i skjoldbrukskjertelen
    Av Line i forumet Lavt stoffskifte