Hei igjen. Denne gangen håper jeg på at noen kloke og erfarne her på forumet kan hjelpe meg til å forstå hva som skjer. For noe er rart og merkelig. Etter Heggeli konsultasjonen fikk jeg beskjed om at det trolig fortsatt var noe "rusk" i mage og tarm systemet. Jeg skulle derfor øke Uva Ursi fra 2 om dagen til 4 om dagen, fordelt på to tidspunkt. Samtidig begynte jeg også med Colostrum pulver (råmelk) etter forslag fra meg selv. Etter ca 4 dager, tror jeg det var så fant jeg meg selv med veldig uro i kroppen, og pulsen føltes høy. Det viste seg at hvilepulsen da var på 98. Skremmende høyt synes jeg da. På bakgrunn av det valgte jeg å redusere dosen Erfa litt, dvs fra 2 3/4 (60 mg) og til 2, 5. Tidligere erfaringer fra disse dosenivåene var at jeg i perioder følte meg fantastisk på den høyeste dosen, selv med god sommervarme, og da jeg den gangen reduserte til 2,5 pga blodprøver, så følte jeg at noen hyposymptomer kom tilbake. Vel, jeg valgte å redusere likevel, selv om det nå er høst og mye kaldere både ute og inne. Jeg trappet også ned på Uva Ursien for å sjekke om den ga høy hvilepuls. Kroppstemperaturen falt rett ned under 36 gr. C rett etter doseendringen. Etter noen dager haddde jeg også et par målinger med lavere puls, dvs helt nede i 76. Men det var kun to målinger det. Så var hvilepulsen oppe i 90 ca og vært der stabilt en god del dager. Jeg føler meg egentlig glovarm, også om morgenen med åpent vindu. I dag våknet jeg med en kroppstemperatur på 36,6. Hodet føles også forholdsvis klart og jeg har ganske bra med energi. Men, har smerter under føttene, verking i fingrene, øynene er ikke perfekt etc. I tillegg har jeg vært plaget av brystmerter, trolig stressrelaterte muskelsmerter. Men, hva skjer, hvorfor er jeg plutselig mye varmere på en lavere dose når det er lavere utetemperaturer? Noen forslag:
  • Deler av kjertelen går til grunne og frigir hormoner
  • Colostrumen reparerer lekk tarm og øker opptak av stoffskiftemedisiner
  • Det skjer en bedring av skjoldbruskkjertel, autoimmun prosess bremses (usannsynlig???)

Eller kan kanskje pulsøkningen skyldes stress? Er det ok å gå lenge med en hvilepuls på 90?? Ønsker dere alle en riktig god helg.