Det er efterhånden ved at være længe siden, at jeg sidst skrev på min dagbog, men tænkte, at jeg ville give en kort status, til inspiration for alle dem, der må søges deres egen vej mod et bedre helbrede.
Jeg er stadig mere end normalt træt, men det er ingenting i forhold til, hvordan jeg havde det før, jeg begyndte på T3. Nogen dage har jeg det vel nærmest fantastisk. Siden september har jeg også tabt 5 kg, det var hårdt arbejde og indbefattede både motion og sundere spisevaner - men det var muligt. Før T3 kunne jeg ikke tabe et gram uanset, hvad jeg så end gjorde. Jeg løber nu fast, også selvom det er koldt og mørkt og har i det hele taget fået meget mere energi. Før T3 var jeg træt, træt helt ned til mindste celle og når jeg forsøgte at løbe en tur var mine ben som beton. Alene en løbetur på 5 - 8 minutter føltes som et maraton, nu løber jeg et sted mellem 30 - 60 minutter og det er bare skønt. Skulle jeg bestige en tappe før, fik jeg åndenød og måtte holde pause, det kan jeg ind imellem godt stadig få lidt af, men igen, det er intet ved siden af før, jeg begyndte på T3-behandlingen.
Jeg er gladere, mere rolig i kroppen og nok så væsentligt, så er min øjne ikke blevet værre - tværtimod! De virker meget mere afslappet akkurat som resten af kroppen.
Det lyder selvfølgelig rigtig godt, og det er det også, men jeg er ikke rask, det kan jeg sagtens mærke. Jeg havde det bare så meget mere forfærdeligt før: følte mig mere død end levende og slæbte mig rundt, orkede ingenting og frygtede alvorligt for min arbejdsevne.
Så er der naturlig thyroid, det må jeg have til gode, for selvom det måske (måske ikke) kunne øge mit energiniveau og livskvalitet yderligere, er det en chance jeg ikke på nuværende tidspunkt har lyst til at tage - det har jeg det simpelthen for godt til.
Lykke til - derude. Håber det bedste for alle jer alle og skriver igen på et senere tidspunkt.
Anne H H
PS. Har øget min dosis T3 til 20 mcg (kunne egentlig godt tænke mig mere - he, he) og sænket T4 til 150 mg dagligt.