Viser søkeresultater 1 til 10 av 22

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    68
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Årsak til lavt stoffskifte?

For meg fungerte ikke Levaxin. Jeg gikk med lave energinivåer i mange år, samt hadde mange symptomer. Verken legen eller jeg hadde kunnskap om grunnen til denne tilstanden: Noen må ha T3 fordi kroppen deres ikke konverterer T4 til T3. T3 har mye med energi og psyke å gjøre. Så det kan være lurt å ha i bakhodet at kanskje er du en av dem som ikke konverterer, og at mange leger ikke vet dette...
    For meg fikk livet en ny vending med Thyroid fordi jeg da fikk T3. Økt energi og bortfall av symptomer. Skulle bare ønske at jeg hadde fått det for mange, mange år siden!

Kristian, jeg tror Finn mener at hypothalamus og hypofyse også bør undersøkes. TSH skal absolutt ikke være så høy!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Årsak til lavt stoffskifte?

Her må jeg og heng meg på, som Ruth skulle jeg også ønske at man kunne tilbudt meg å PRØVE en annen medisin enn Levaxin.
    Når jeg spurte om det fantes annet preparat var svaret nei - ikke bare fra en lege, fra alle jeg spurte.
    Produktet jeg etterspurte (som jeg var helt uvitende om fantes på det tidspunktet), har mange av de jeg spurte garantert skrevet ut selv !
    Tyroidene var enerådende helt frem til 1980. Jeg begynte å etterspørre dette først på 90.
    Jeg kan ikke se at de kan skjule seg bak uvitenhet - det var unison løgn !

Levaxinperioden min hadde store konsekvenser for meg og mine.

Om Tyroidene er bedre enn Levaxin for alle ?
    Neppe - fordi det er faktisk ikke foretatt sammenlignbare studier.
    Og det er da heller ikke min mening å foreslå å kassere Levaxin - tvertimot !
    Det ville jo være å gjøre samme blunderen som legene gjorde da de vraket Thyroidene til fordel for Levaxin ! Forøvrig en manøver de neppe kan være stolte av - valget ble foretatt på sviktende faglige premisser til fordel for en sterkt voksende syntetisk medisinindustri - uten tanke på hva som var best for pasientene !
    Vi trenger så mange verktøy som mulig, så la oss beholde de få vi har !

Hos en frisk person er TSH omtrent 1.
    Men det er helt feil å utlede at alle som har TSH=1 er friske !
    Og det gjøres over en lav sko i behandlermiljøet !
    Ingen stoffskifteparametere kan tolkes alene, men må se det hele i sammenheng.

Det som er feil hos deg Kristian, er at TSH ikke ragerer med å øke kjertelproduksjonen når det er så få stoffskiftehormoner i blodet.
    TSH ska være langt over ref. området for at den skal stimulere kjertlen.
    Min TSH ble 160 - som et bevis på at mitt kontrollsystem er istand til å produsere TSH - men at kjertlen ikke orker å produsere.
    Om ikke legen din (den som tolker resultatet) klarer å se dette, ville jeg bedt om å komme til spesialist.

Og jo, Anisa, jeg skrev "blandt de som behandles" - vi er nok enige om at mange flere burde komme inn i den kategorien.
    Jeg er selv av dem som måtte vente til det var gått helt på rævva - - - Og det kunne jeg - og mine- godt vært foruten.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Lignende tråder

1. Kan man kreve å få prøve medisin mot lavt stoffskifte?
    Av GMA i forumet Lavt stoffskifte i grenseland
    Svar: 4
    Siste melding: 09-03-11, 19:31
  2. Lavt stoffskifte, ukjent årsak
    Av Jerene i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 33
    Siste melding: 11-12-10, 17:46
  3. Lavt stoffskifte, ukjent årsak
    Av Jerene i forumet Presentasjoner
    Svar: 9
    Siste melding: 08-11-10, 22:23
  4. Er lavt stoffskifte årsak til depp?