Har nettopp snakket med legen min, (fikk ny i fjor) og ville vite anti tpo svaret, legen svarte da at de ikke tok det siden prøvene var fine.
Jeg har lest her inne et sted at Tsh skal være 0.. Men, legen svarte at den skal være mellom 0,3 og 4,2. Min er på 3,4- ergo helt normale prøver.
F-T4 er 13,6- og de siste årene har den lagt på det.
Jeg sa jeg ville til en endokrinolog siden jeg har så mange symptomer på lavt stoffskifte og lurte da på om jeg kunne være i grenseland, da fikk jeg svar kjapt at h*n var 100% sikker(!!) på at en endokrinolog ikke ville gi meg medisiner med slike fine prøver.
Så nå er jeg litt i villrede her, for de sier at jeg er lavt,men innenfor normalen- når jeg søker om dette, så kommer det mange svar på at man da er i gråsonen..
Det endte med at jeg skulle få en time hos en annen lege for en annen vurdering fra lege nr 2.
Jeg trodde at de tok anti TPO samtidig med stoffskifte prøvene.
Jeg får hele tiden beskjed om at dette er depresjonen, ikke stoffskifte- jeg gir nå opp.
Vet ikke hvordan jeg skal kunne forklare legen bedre enn det jeg har gjort.
Min mann var også lavt ,innenfor normalen, men hadde en annen lege, fikk medisiner(3 år siden) og er mye bedre..
Så, om det er noen her som vet hva TSH skal være? Skal jeg være fastende når jeg skal ta anti TPO? Legen sa at det spilte ingen rolle ,så jeg trengte ikke faste.Nå stoler jeg ikke på leger,så derfor spør jeg dere som har sykdommen og vet mere. Håper på svar.